پیام مازند

آخرين مطالب

نمای کرتین وال شیشه‌ای/ کرتین وال نمایی مدرن و به روز اجتماعي

نمای کرتین وال شیشه‌ای/ کرتین وال نمایی مدرن و به روز
  بزرگنمايي:

پیام مازند - اگر به دنبال نمایی متفاوت هستید یا می‌خواهید از طراحی و نوعی نمایی ویژه برای ساختمان خود استفاده کنید که از همه جهات سبب بهبود کیفیت زندگی شما شود، بهتر است اندکی با نمای کرتین وال آشنا شوید.
به گزارش ایسنا به نقل از قطب نما، بهبود کیفیت زندگی شما توسط یک نما از همه جهات، منظور از لحاظ زیبایی بصری تا کاهش هزینه‌های مصرفی در روزهای آینده است.
دیگر زمان نصب سنگ‌های قیمتی، سنگین و پرهزینه برای نمای ساختمان‌ها به پایان رسیده است.
نمای شیشه‌ای کرتین وال شاید سبب کاهش بودجه پروژه اجرایی ساختمان شما شود؛ اما در مقابل ریسکی است که در پایان سرتاسر سودمند خواهد بود. نمای شیشه‌ای کرتین وال به طور شگفت‌انگیزی جذاب و دیدنی است و با جلوگیری از اتلاف هرگونه انرژی راندمان مصرفی را به طور چشمگیری برای شما کاهش خواهد داد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب کلی نمای کرتین وال آشنا شوید.
کرتین وال چیست؟
کرتین وال نوعی از نماهای مدرن است که در دسته نماهای شیشه‌ای قرار می‌گیرد. این نمای مدرن و شیشه‌ای دارای ساختاری کاملا خود ایستاست و هیچ‌گونه بار مرده‌ای را به سازه اصلی ساختمان وارد نخواهد کرد. شیشه‌ای بودن این نما دقیقا به منظور استفاده از حداکثر میزان شیشه در ساختار آن است تاجایی که کرتین وال به معنای دیوار شیشه‌ای یا دیوار پرده‌ای تعریف شده است.
در این نمای مدرن جهت حفظ استحکام و در عین حال پایداری سازه از قطعات مقاومی همچون آلومینیوم استفاده می‌شود. همچنین انتخاب چنین متریالی به دلیل سبک بودن آن بی دلیل نیست، چراکه درصورت اجرای نمای کرتین وال شیشه‌ای برای ساختمان‌های بلند باید جهت کاهش وزن نما از قطعات سبکی استفاده شود.
ساختار نمای کرتین وال
کرتین وال متشکل از سازه فلزی و اتصالات خاصی است که در نهایت سبب در کنار هم نگه‌داشتن صفحات شیشه‌ای می‌شوند. سازه‌های فلزی کرتین وال که از این صفحات شیشه‌ای به طور خاصی حمایت می‌کنند یکی از متمایزترین ویژگی‌های این نمای مدرن محسوب می‌شوند.
این سیستم سازه‌ای از جنس فلز به کمک محاسبات و برش‌های دقیق آماده و نصب می‌شوند. در این سیستم دقت اجرا و استفاده از متریال باکیفیت سبب توسعه و پایداری نما می‌شود.
بااین‌حال سازه فلزی کرتین وال به روش‌های مختلفی قابل‌اجرا هستند. همین امر سبب گردیده تا انواع مختلفی از نمای شیشه‌ای کرتین وال به وجود بیاید.
انواع نمای کرتین وال
انواع نمای کرتین وال با احتساب تنوع در ساختار و قطعات آن در نهایت به‌وجود می‌آیند. در این میان تکنیک‌ها، متریال و فرایندهای متنوع به‌علاوه خلاقیت‌ها و توانایی‌های یک طراح جزئیات بیشتری به نما می‌افزاید. براین‌اساس انواع نمای کرتین وال عبارت‌اند از:
نمای کرتین وال فیس کپ
فیس کپ به معنای درپوش نوعی از نمای شیشه‌ای کرتین وال است که صفحات شیشه‌ای درون چهارچوب‌های قاب مانند قرار می‌گیرند. به عبارتی ساده‌تر لبه‌های قاب‌های نگهدارنده به‌راحتی در نمای بیرونی ساختمان در اطراف شیشه‌های نما قابل‌مشاهده هستند.
نمای کرتین وال فریم لس
ازجمله بارزترین تفاوت نمای کرتین وال فریم لس با فیس کپ عدم مشاهده قاب‌های فلزی در اطراف صفحات شیشه‌ای در قسمت بیرونی نما است. یعنی نمای فریم لس ساختاری یکدست و شیشه‌ای‌تر را ارائه خواهد داد. به همین دلیل نوع کرتین وال فریم لس از محبوبیت بالایی برخوردار است.
نمای کرتین وال سمی فریم لس
سمی فریم لس نتیجه تلفیق شیوه اجرایی فیس کپ و فریم لس است. به همین دلیل ساختاری جذاب و متفاوت‌تر را ارائه می‌دهد. در این روش بسته به طرح معماری ساختمان برای تثبیت شیشه‌ها فقط در یک‌جهت (عمودی یا فقط افقی) از درپوش‌های فیس کپ استفاده خواهد شد.
نمای کرتین وال یوچنل
این روش نیز به‌نوعی برگرفته از شیوه اجرایی فریم لس یا سمی فریم لس است. یوچنل متشکل از ساختارهای اسپیسری هستند که صفحات شیشه‌ای مانند پازل درون آنها جای می‌گیرند.

پیام مازند

مزایای نمای کرتین وال
یکی از خوبی‌های اجرای کرتین وال این است که با اجرای آن تمامی مزایای این نما شامل حال ساختمان و ساکنین آن خواهد شد. مهم‌ترین مزایای نمای کرتین وال عبارت‌اند از:
با کرتین وال، ساختمان شما برای همیشه عایق‌بندی می‌شود. با عایق‌بندی می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از آرامش و راحتی را در ساختمان خود تجربه کنید. با اجرای این نمای شیشه‌ای زیبا در طول روز نور بیشتری وارد ساختمان یا خانه شما خواهد شد. خاصیت عایقی و حداکثر میزان نورپردازی در ساختمان سبب کاهش مصرف انرژی می‌گردد. روند اجرای نمای شیشه‌ای کرتین وال به‌عنوان یک نمای خشک دارای سرعت بالایی است. ویژگی‌های ظاهری اجرایی نما در بیرون ساختمان دارای تنوع بالایی هستند. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات نمای ساختمان در مقایسه با نماهای قدیمی و سنگی بسیار مناسب‌تر است. دارای ساختاری مقاوم در برابر تنش‌های ناشی از زلزله و عوامل جوی مانند برف‌باران و طوفان است. معایب نمای کرتین وال
اگر تصمیم به اجرای کرتینوال گرفته‌اید بهتر است علاوه بر مزایا با معایب آن نیز آشنا شوید تا بتوانید در نهایت باتوجه‌به شرایط، تصمیم خود را قطعی یا مختل نمایید. ازاین‌رو مهم‌ترین معایب این نمای شیشه‌ای عبارت‌اند از:
اجرای نمای شیشه‌ای کرتین وال نیازمند هزینه‌ی بالایی است. البته این افزایش قیمت در مجموع به نفع شما خواهد بود. حدوداً هر 10 سال یکبار باید جهت حفظ پایداری و افزایش طول عمر نما، قطعات زنگ‌زده شده و فرسوده را تعویض نمایید. مهم‌تر از همه استفاده از نیروهای متخصص در زمینه اجرای نمای کرتین وال است. شما باید در تمامی مراحل اجرا از افراد ماهر و کاملاً باتجربه استفاده نمایید. در غیر این صورت تمامی هزینه‌های شما بی‌ارزش خواهد شد. اجرای نمای کرتین وال
کرتین وال شیشه‌ای، به‌عنوان یک نوآوری برجسته در معماری مدرن، توانسته است تحولی شگرف در طراحی نمای ساختمان‌ها به‌وجود آورد.
یکی از عوامل تأثیرگذار در کیفیت و طول عمر کرتین وال اجرای آن توسط افرادی کاملاً باتجربه و ماهر است.
مهم‌ترین مراحل اجرای نمای کرتینوال بدون توجه به نوع آن عبارت‌اند از:
آماده‌سازی نقشه نما و مختصات زیرسازی نما برای اجرای لامل‌های نما وصل کردن اتصالات خاص برای نصب صفحات شیشه‌ای نصب صفحات شیشه‌ای فیکس کردن شیشه‌ها و انجام دادان مراحل مربوط به عایق‌بندی نما

پیام مازند

قیمت نمای کرتین وال
همان‌طور که مطالعه نمودید نمای کرتین وال شامل انواع مختلفی است و صفحات شیشه‌ای هرکدام به شیوه‌ای در آن جای خواهند گرفت. با این حال قیمت اجرای کرتینوال بر اساس نوع نما تا استفاده از نوع یراق‌الات آن متفاوت خواهد بود.
به این ترتیب شیوه اجرای نما، نوع متریال به کاررفته، میزان و حجم متریال و قطعات به کاررفته در اجرای نما اعم از اتصالات و شیشه‌ها، دستمزد تیم اجرایی و قیمت روز مواد موردنیاز در قیمت نهایی تأثیرگذار هستند.
شرکت فنی مهندسی قطب‌نما
یکی از بهترین پیشنهادهای ما به‌عنوان تیمی شناخته شده و فوق حرفه‌ای در زمینه اجرای انواع نمای کرتین وال مجموعه قطب‌نماست.
بهتر است بدانید شما به کمک طراحان و معماران قطب‌نما هر ایده و طراحی را که بخواهید به طور واقعی در پوشش نمای ساختمان شما اجرا خواهد شد. توانایی، تبحر، اجرای پروژه‌های بین‌المللی، تجهیزات به‌روز و مرغوب‌ترین متریال از مهم‌ترین دلایل انتخاب قطب‌نما برای هر فردی است.
در نهایت
خلاصه کلام نمای شیشه‌ای کرتینوال انتخابی بی‌نظیر برای ایجاد جلوه‌ای مدرن و لوکس برای ساختمان شما است. این نما علاوه بر جنبه‌های ظاهری، دارای مزایای بسیاری است. به همین دلیل تلاش کردیم تا در این مطلب به‌طور کافی شما را با این نما آشنا کنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/795148/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار وقوع سیل در ارتفاعات مازندران

توزیع بیش از 10 هزار بسته گوشت قربانی در شهرستان آمل

شعرخوانی زیبا با صدای استاد شهریار

پاسخ پزشکیان به توهین مداح مشهور

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در چالوس

بهبود وضعیت اقتصادی کشور با سیاست‌های مالیاتی دولت سیزدهم

توزیع بیش از10 هزار بسته گوشت قربانی بین نیازمندان شهرستان آمل ‌

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

با خواندن چند بیت نمی‌توان مظلومیت مردم فلسطین را نشان داد

انتشار رمان منتشر نشده احمد دهقان در ایتالیا

خواندن شعری در وصف مردم مظلوم فلسطین

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

جلوه‌ای از شکوه و بندگی نمازگزاران بخش بندپی شرقی در صف نماز عید قربان + تصاویر

تساوی ستاره نوین ساری در لیگ فوتسال بانوان کشور

ویونی امیرکلا قهرمان مسابقات والیبال بانوان پیشکسوت مازندران

قیمت طلا تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور؛ ترافیک نیمه‌ سنگین در چالوس

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

ماجرای جنجال پزشکیان درباره بنزین 20 هزار تومانی؛ این حرف فیک است یا واقعی؟ +ویدئو

کتاب «تجارت در روایات» روانه بازار نشر شد

آماده‌باش هلال‌احمر برای رگبار باران و باد شدید در 8 استان

استمرار محدودیت های ترافیکی تا 2 تیر در جاده های شمال

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران

پیگیری معضل جاده اصلی کلاردشت در وزارت راه

عمده گرفتاری‌های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی مرتبط است

طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی شمال در حال اجرا است

کتاب «جامعه شناسی سینما» روانه بازار نشر شد

صحبت‌های تلخ سلین دیون درباره بیماری‌اش/ خواننده تایتانیک زندگی‌اش را فدای موسیقی کرد

معجزه ویتامین D؛ میزان مصرف در هر سن

تونی برندگانش را شناخت/ هری پاتر بهترین بازیگر موزیکال شد

ترافیک در محور‌های مواصلاتی مازندران روان است

2 مازندرانی در تیم ملی کشتی آلیش بانوان

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب تا پایان هفته

بهره برداری از عملیات روکش آسفالت 49 کیلومتر از راه های روستایی مازندران

ترافیک نیمه سنگین در 2 محور /بارش باران در جاده چالوس و محورهای استان البرز

حمایت از فلسطین باید مسئله اول ما باشد

هشدار وقوع رگبار و باد شدید در 8 استان/ هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمد

برگزاری آیین گرامیداشت هنرمندان صنایع‌دستی ساری

تحقق رشد سالانه 5.5 درصدی اقتصاد ایران در دولت سیزدهم

ترافیک نیمه سنگین در 2 محور /بارش باران در جاده چالوس و محور‌های استان البرز

کنایه سنگین یک جامعه‌شناس به نامزد‌های اصولگرا درباره گشت ارشاد

تالاب‌های ایران، جان گرفتند

کنایه سنگین یک جامعه‌شناس به نامزدهای اصولگرا درباره گشت ارشاد

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

دو مازندرانی در اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان

گلوگاه‌های منطقه 5 اصفهان طبق اولویت‌بندی آزادسازی می‌شود

جلیلی:دولت در سایه یک گفتمان است/نباید تنبلی دولت با خلق پول جب

ادامه جست‌وجوی مفقودین سیل چالوس