پیام مازند

آخرين مطالب

تشریح عملکرد مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی دولت سیزدهم در مازندران اجتماعي

تشریح عملکرد مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی دولت سیزدهم در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه‌وشهرسازی در دولت سیزدهم چهارشنبه 13 تیر در سالن کنفرانس اداره‌کل راه و شهرسازی ساری با حضور مدیران دستگاه‌های راه و شهرسازی، راهداری، راه‌آهن، بنادر، فرودگاه و هواشناسی و دیگر ادارات ذیربط برگزار شد و مدیران و مسئولان حاضر به بیان بخشی از دستاوردهای ارزنده دولت شهید آیت‌الله رئیسی پرداختند.
در ابتدای این نشست، علی دیوسالار، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، از احداث 2 میلیون و 600 واحد مسکونی و تکمیل تعدادی از واحدهای باقی از مسکن مهر دولت دوازدهم یاد کرد و با بیان اینکه 164 هزار واحد مسکونی در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان است که ساخت 62 هزار و 500 واحد آغاز شد و در مجموع 20 هزار و 878 واحد به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از پروژه 368 واحدی سورک 96 واحد در 6 ماه محقق شد.
دیوسالار با اشاره به این مطلب که از اهداف راه و شهرسازی اجرای پروژه‌های باکیفیت و درخور برای خانواده‌های نیازمند مسکن است، اجرای طرح‌های توسعه و تفصیلی را یکی از برنامه‌های مهم در حوزه شهرسازی و معماری معرفی کرد و افزود: 63 شهر در استان داریم که 40 شهر طرح مصوب تفصیلی دارند و طرح تفصیلی مرکز استان پس از 5 سال ابلاغ شد.

پیام مازند

وی از تعریض و توسعه راه‌های اصلی به طول 31 کیلومتر با صرف هزینه 480 میلیارد تومان خبر داد و افتتاح 3 دستگاه پل به ارزش 300 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات ارزنده دولت سیزدهم معرفی کرد و با یبان اینکه 13 پل و 2 طرح دوربرگردان در دست احداث داریم، اظهار کرد: 18 هزار و 500 مشاور املاک در استان داریم که همگی رصد و در صورت تخلف با پلمب، اخطار یا تذکر روبرو می‌شوند.
در ادامه محسن محمدنژاد، معاون راهداری مازندران با اشاره به 7900 راه روستایی و 3000 کیلومتر راه اصلی و فرعی، یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم را روکش آسفالت تقویتی به طول 533 کیلومتر و 105 کیلومتر حفاظتی برشمرد و افزود: ارزش ریالی پروژه‌های افتتاح شده نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان بود.

پیام مازند

در بخش دیگر این نشست، محمدعلی موسی‌پور گرجی، مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد مازندران، از فعال‌سازی پروژه‌های راکد شامل کارخانه آرد، سیلوی غلات، کارخانه تولید تخته و مبلمان اداری در دولت سیزدهم خبر داد و با بیان بیش از 10 میلیون تن تخلیه طی این مدت انجام شد، گفت: ایجاد 488 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، تعیین و تکلیف کلیه‌های کالاهای متروکه مانده از سال 94، رشد 241 درصدی تخصیص اعتبارات پروژه‌های سرمایه‌ای به نسبت مدت مشابه دولت قبل با 8582 میلیارد ریال اعتبار مصوب و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ 3525 میلیارد تومان با رشد 748 درصدی نسبت به مدت مشابه دولت پیشین از اقدامات بارز این دوره است.

پیام مازند

موسی‌پور به تکمیل اسکله رورو با تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومان، رشد 55 درصدی تردد کامیون‌ها به بندر و کاهش 32 درصدی سوانح بندری در قیاس با مدت مشابه دولت قبل اشاره کرد و افزود: رشد 72 درصدی پاس شناور به بندر دیگر اقدام قابل توجه بود و امروز 26 شناور در لنگرگاه و 15 شناور در اسکله داریم.
در ادامه محسن مصطفایی، معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش 29 درصدی تخلیه و بارگیری و لایروبی بندر با توجه به کاهش آب دریای خزر به عنوان دستاوردهای دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: در دولت سیزدهم در سرمایه‌گذاری گردشگری تحولات خوبی انجام شد، پروژه فریدونکنار 14 هکتار از اراضی بندر به فردی داده شد و خرداد قرارداد آن نهایی شد و بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار دارد که باتوجه به تجربه کارفرما باید منتظر رخدادهای درخشان در حوزه گردشگری دریایی استان باشیم.

پیام مازند

رحمان معصومی، مدیرکل راه‌آهن استان نیز در ادامه این نشست به خسارت سیل به راه آهن اشاره کرد و با بیان اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از وقوع دوباره نیاز داریم، به چالشهای راه آهن از جمله پشتیبانی از سه استان و تجاوز به حریم‌ها اشاره کرد و گفت: تناژ بارگیری در دولت رئیسی 35 درصد و در تخلیه 5 درصد افزایش داشته که از آن جمله می‌توان به تخلیه و بارگیری 280 هزار تن در بندر امیرآباد با 78 درصد افزایش اشاره کرد.
معصومی از افزایش 6.4 درصدی تعداد مسافران در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: اجرای بیش از 34 پروژه اعم از بازسازی، بهسازی، در حوزه فنی و زیربنایی با بیش از 700 میلیارد ریال بودجه در دولت سیزدهم انجام شد.

پیام مازند

در بخش دیگر هوشنگ بهزادی، سرپرست هواشناسی مازندران از تاسیس ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و راه‌اندازی و ارتقاء یک سامانه مخابراتی به عنوان بخشی از اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان هواشناسی بلده با 24 میلیارد تومان اعتبار یکی از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در استان بود.
بهزادی با بیان اینکه 17 ایستگاه هواشناسی فعال داریم که 3 ایستگاه در رامسر، ساری و دشت‌ناز قرار دارند، افزود: 9 ایستگاه اقلیم‌شناسی در استان وجود دارد که 3 ایستگاه سنتی و باقی خودکار هستند.

پیام مازند

در پایان نیز اکبر حسنی، مدیرکل فرودگاه مازندران، با اشاره به تخصیص بیش از 4000 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در دولت سیزدهم، از افزایش 40 درصدی پروژه‌های نوروزی یاد کرد و افزود: نصب دستگاه آی‌ال‌اس برای فرود هواپیماها در فرودگاه ساری به ارزش 250 میلیارد تومان، دریافت مجوز مرز هوایی در فرودگاه رامسر، تملک اراضی برای توسعه فرودگاه‌ها را از جمله اقدامات دولت سیزدهم بود ضمن اینگه 80 میلیارد ریال بهسازی معابر فرودگاهی را نیز در دوره مدیرت شهید رئیسی داشتیم.

پیام مازند

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/803099/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزمایش نصرت جبهه مقاومت در مازندران

توسعه زیرساخت‌های هوایی خرم‌آباد با ورود بخش خصوصی

آزادی 124 زندانی در بابل با کمک خیران

245 پایگاه کمک به مردم غزه و لبنان در مازندران برپا شد

بررسی مشکلات طرح پزشک خانواده در مازندران با حضور جانشین وزیر بهداشت +فیلم

فیلم/ آب بازی خرس قهوه‌ای و توله‌هایش در جنگل‌های رامسر

سایه سنگین افسردگی فصلی بر سلامت روان

ترافیک سنگین در محور جنوب به شمال چالوس

رکورد ورود پول به صندوق‌های طلا شکسته شد؛ اما خبری از رشد بورس نیست

برای اجاره خانه در شهریار چقدر پول لازم است؟ + جدول

مصاف نماینده مازندران با البرز در لیگ برتر بسکتبال

اشتغال و بازاریابی دغدغه جدی دانشجویان است

پلیس پول مالباخته آزادشهری که از طریق لینک آلوده از حسابش برداشت شده بود را پس گرفت

درخشش 6 هنرمند مازندرانی در جشنواره ملی فانوس

نکونام 2 پیشنهاد بازگشت به لیگ برتر را رد کرد

وقوع زمین لرزه 3.3 ریشتری در رویان نور

ادامه محدودیت‌های تردد در جاده‌های مازندران

زمین لرزه 3.3 ریشتری در رویان نور

1210 نانوایی مازندران ملزم به جایگزینی سوخت شدند

ویدیویی درباره دلار 70 هزار تومانی که با نوید محمدزاده وایرال شد

اردوهای راهیان نور الگوهای هویت‌ساز را به نسل جوان معرفی می‌کند

مهرگان نور باز هم 3 بر 2 باخت

افتتاح دو طرح آموزشی و ورزشی در آمل

اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال

طراحی و ساخت ترکیباتی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

6542 بیمار خاص مازندران دارای نشان هستند

آواز خوانی شنیدنی صادق شیخ زاده از جنگ رستم و پسرش

کنگره ملی شهدای مازندران؛ فرصت‌سازی برای توسعه، همبستگی و هویت‌سازی پایدار

ایثار و شهادت؛ جزء جدایی ناپذیر هویت فرهنگی و اجتماعی

مسئولان بنیاد استان قزوین با 181 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان‌های قزوین و بوئین‌زهرا دیدار کردند

عیادت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از فرزند شهید شعبانی در بیمارستان

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد هرمزگان با جامعه ایثارگری

ساخت فیلم مستند زندگینامه شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت 56 داروخانه گیاهی در بهشهر

برای پول نرفتم و امیدوارم یک روز به پرسپولیس برگردم

تداوم بارش باران در دامنه ها و برف در ارتفاعات مازندران

ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به شمال

شکست نوشهری‌ها در روزی که میزبان بودند

طرح تفکیک پسماند‌های خشک در خرم آباد آغاز شد

مشق مازندرانی ها برای بهره مندی از دانش هوش مصنوعی

تداوم بارش برف و باران در مازندران

دستگیری یک حفار غیر مجاز در شهرستان نوشهر

پیش بینی تولید 10 هزار تن پرتقال در محمودآباد

766 پرونده پرداخت غرامت خسارات کشاورزی در مازندران تشکیل شد

کشف لاشه 22 فوک در سواحل خزر؛ علت مرگ هیچ‌کدام مشخص نیست

برف و باران در مازندارن/ مسافران مراقب باشند

کیهان نگران پول مردم آمریکاست؟

ناکامی مهرگان در دومین هفته متوالی

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال

124 زندانی شهرستان بابل آزاد شدند