بزرگنمايي:
پیام مازند - فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام یکی از مسئولیتهای مهمی است که به عهدهی ادمین قرار دارد. تولیدکنندگان محتوا، تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین ریلز و پست را بسازند تا شاید راهی برای ورود به اکسپلور پیدا کنند؛ اما همه چیز به محتوا بستگی ندارد.
گاهی ممکن است برای یک پست روزها زحمت بکشید و آنطور که انتظار دارید دیده نشود اما از طرفی برای یک پست تنها چند ساعت از روز را وقت بگذارید و بهترین بازخورد را داشته باشد؛ این نشان میدهد که علاوه بر کیفیت و سناریوی ویدیو، مسائل دیگری نیز در ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام دخالت دارند.
الگوریتم اینستاگرام برای نمایش ریلزها در صفحهی اکسپلور، فاکتورهای مختلفی از جمله زمانبندی درست، کپشن جذاب، میزان تعاملی که پست ایجاد میکند و هوشمندی شما در محتوا را بررسی میکند. بنابراین لازم است آموزش رفتن پست به اکسپلور را در این مطلب از اینبو دنبال کنید و ترفندهای جدید را به کار بگیرید.
10 ترفند جادویی برای فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام
احتمالا برایتان پیش آمده است که یک ریلز وقت گیر و بسیار جذاب ساخته باشید اما نه بازدیدی دریافت کنید و نه فالوور جدید! در همین حین اگر اکسپلور را نگاه کنید با ویدیوهای سادهای مواجه خواهید شد که حتی بعضی از آنها بویی از کیفیت نبردهاند؛ این یعنی تمرکز اینستاگرام تنها بر کیفیت و سناریوی محتوا نیست.
بعضی از افراد تصور میکنند که رفتن ریلز به اکسپلور اینستاگرام شانسی است و راهکاری ندارد، در صورتی که این نگرش کاملا غلط است. اینستاگرام از یک الگوریتم برای رفتن پستها به اکسپلور استفاده میکند که اگر از آن آگاه باشید کار برایتان ساده خواهد شد.
در ادامه، آموزش ورود به اکسپلور رایگان را در اختیار شما قرار دادهایم که شامل جدیدترین ترفندها در سال 2025 است. با این آموزش نه تنها میتوانید جذابترین ریلزها را بسازید بلکه قرار است بدانید کدام ریلزها اکسپلورپسند هستند و از آنها استفاده کنید.
در این بخش میتوانید نیم نگاهی به 10 ترفند جادویی برای فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام بیندازید و سپس ادامهی مطلب را برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید.
· باید مخاطبین خود را در اینستاگرام شناسایی و مشخص کنید.
· محتوای خود را با توجه به سلیقهی مخاطب، حیطه کاری و قوانین اینستاگرام بسازید.
· از قابلیتهای موجود در ریلز و پست مانند هشتگ، لوکیشن، نوشتن توضیحات و.. به درستی استفاده کنید.
· ایده های ترند برای ساخت ریلز در اینستاگرام را شناسایی کنید.
· از کاورهای جذاب برای ریلز و پست استفاده کنید تا مخاطب برای تماشای آن ترغیب شود.
· زمان کلیدی برای بارگذاری پست را پیدا کنید.
· از اینفلوئنسر مارکتینگ غافل نشوید.
· خرید اکسپلور اینستاگرام از سایتهای معتبر، راهی ساده و سریع برای ورود به اکسپلور است.
· ریلز را به پست ترجیح دهید.
· پشت صحنهی ویدیوها برای مخاطب جذابتر از محتوای اصلی است، بنابراین گاهی آنها را نیز منتشر کنید.

1. مخاطب شما در اینستاگرام کیست؟
اولین قدم برای فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام، شناسایی مخاطب است؛ اما چطور باید فالووهای خودمان را در اینستاگرام ارزیابی کنیم؟ گاهی لازم است از تنظیمات اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور استفاده کرد. یکی از کاربردیترین تنظیمات، بخش اینسایت " Insight" است که به شناسایی مخاطبین کمک میکند.
برای دسترسی به ابزار اینسایت در اینستاگرام باید به بخش پروفایل وارد شوید، آیکون سه خط را در بالای صفحه لمس کنید و از منوی باز شده گزینه " Insight" را انتخاب کنید. اکنون میتوانید اطلاعات زیر را از این بخش دریافت کنید:
· میتوانید بفهمید مخاطبین شما از کدام پست بیشتر استقبال کردهاند و با کدام محتوا بیشترین تعامل را داشتهاند. اینگونه به سلیقهی آنها پی برده و محتواهای مشابه با آن سبک میسازید تا شانس ورود به اکسپلور برای آن پست چندین برابر شود.
· در این بخش مشخص میشود که اغلب مخاطبین شما از کدام شهر هستند. از این طریق میتوانید برای افرادی که در آن منطقه هستند پستهای مرتبط بسازید و خودتان را برای آنها محبوب کنید.
· میتوانید بیشترین گروه سنی که پیج شما را دنبال میکنند شناسایی کنید و محتوایی مناسب با آنها بسازید.
· اینسایت به شما میگوید چه درصدی از دنبال کنندگان شما آقا و چه تعداد خانم هستند.
· شما را از میزان تعاملات در پست، استوری و ریلز آگاه میکند.
· اینسایت افرادی که روی لینکهای مختلف مانند سایت، آدرس تلگرام، شماره تماس، لوکیشن و... کلیک کردهاند را به صورت درصد بیان میکند.
در واقع اینسایت بهترین ابزار برای آنالیز رایگان پیج اینستاگرام است که اطلاعات فوق العادهای را در اختیار شما میگذارد. بسیاری از رازهای الگوریتم اینستاگرام برای ریلز در همین بخش از برنامه فاش میشوند، بنابراین از اینسایت و شناسایی مخاطب غافل نشوید.
2. ساخت محتوا به سبک درست
فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام به تنهایی کارامد نیست، شما باید بتوانید پستهای خود را در اکسپلور محفوظ نگه دارید تا هر روز افراد بیشتری از آن بازدید کنند. برای اینکه بتوانید وارد اکسپلور شوید و در آن بمانید لازم است سبکی منحصر به فرد برای خود در نظر بگیرید.
منظور از سبک منحصر به فرد این است که پیج شما باید با یک شخصیت خاص، لحن متفاوت و استایل متناسب با برندتان به مخاطبین معرفی شود؛ این روش باعث میشود تا پیج شما به شکل تصویری در ذهن آنها بماند و هرگز ریلزی که منتشر کردهاید را فراموش نکند.
درواقع، حافظهی تصویری بسیار قویتر از شنیداری است؛ بنابراین از تمام تکنیکهای ساخت ریلز حرفهای و پر بازدید استفاده کنید تا یک تصویر خاص از پیج خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید.
برای مثال در محتواهای خود همیشه از یک وسیلهی ثابت مانند پیچ گوشتی به روشهای مختلف استفاده کنید؛ به طوری که مخاطب هرگاه در زندگی واقعی چشمش به پیچ گوشتی خورد از شما یاد کند و بخواهد بازهم سری به پیجتان بزند.
3. استفاده از جدیدترین ایده ها برای ساخت ریلز
برخی از رقصها، موزیکها، سبکهای ویدیو و میمهای مختلف به سرعت در اینستاگرام وایرال میشوند. برای فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام لازم است از ایدههای ترند به سبک خودتان استفاده کنید.
درواقع آن چیزی که در ایده گرفتن از محتوای دیگران باید مورد توجه قرار بگیرد، شخصی سازی کردن است. شما باید از آن پست فقط ایده بگیرید و سپس همان ایده را به سبک خودتان اجرا کنید، در غیر این صورت کار شما تقلید محسوب میشود.
4. استفاده از گزینه های موجود در ریلز و پست
هنگامی که میخواهید پست یا ریلز را بارگذاری کنید با گزینههای مختلف مانند کپشن، منشن کردن دیگران، نوشتن توضیحات برای پست، اضافه کردن لوکیشن، ایجاد نظرسنجی در کپشن، قابلیت اشتراک در دیگر برنامهها، استوری شدن ریلز به صورت همزمان و... وجود دارد.
هر کدام از این بخشها میتوانند گامی برای ورود ریلز به اکسپلور اینستاگرام باشند؛ بنابراین به همهی این گزینهها توجه کنید و آنها را مطابق با اطلاعات و محتوای خود تکمیل کنید.
5. ساخت کاور جذاب برای ریلز
ریلزها باید محتوای کوتاه و در عین حال جذاب داشته باشند. درست است که ویدیو شما در قالب ریلز تنها چند ثانیه زمان دارد اما با این حال باید از بهترین ایدهها برای قلاب ریلز اینستاگرام استفاده کنید.
شما باید یک کاور جذاب و قلاب دار برای ریلزهای اینستاگرام خود بسازید و مخاطب را ترغیب کنید که ویدیو شما را تا انتها ببیند. حتی گاهی این کاورها و ایدههای هوشمند باعث میشوند که یک کاربر بارها و بارها پست را تماشا کند که این موضوع برای فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام بسیار مهم است.
6. انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
مورد بعدی که قصد داریم در آموزش رفتن ریلز به اکسپلور اینستاگرام بررسی کنیم، زمان درست برای اشتراک گذاری آن است. شما باید بدانید مخاطبینتان در چه زمانی از شبانه روز بیشترین فعالیت را دارند و سپس در همان حوالی پست خود را منتشر کنید.
حال سوال این است که از کجا بفهمیم فالوورهامون بیشتر چه ساعتی آنلاین هستن؟ این کار فقط از طریق تنظیمات اینستاگرام در بخش Instagram Insights امکان پذیر است که به صورت رایگان در اختیار همهی کاربران قرار دارد.

7. استفاده از روش های تبلیغاتی در اینستاگرام
یکی دیگر از ترفندهای ورود به اکسپلور اینستاگرام، تبلیغات است. شما میتوانید از پیجهای مشهور بخواهید تا صفحهی شما را به مخاطبین خود معرفی کنند تا افراد بیشتری با آن آشنا شوند.
اگر بودجه کافی برای اینکار ندارید، میتوانید از بهترین روش تبلیغات رایگان در اینستاگرام استفاده کنید. یکی از این روشها گذاشتن کامنت برای پیجهای مرتبط است؛ برای مثال اگر پیج فروش لباس دارید، پیجهای مرتبط را پیدا کنید و کامنتی مانند این جمله "طرح لباساتون عالیه همکار عزیز، از پیج من هم برای نمونه های بیشتر دیدن کنید" بگذارید.
8. اشتراک گذاری ریلز به جا پست
باید بدانید که ریلزها طرفداران بیشتری نسب به پستهای معمولی دارند، بنابراین اگر به دنبال راهی برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام هستید از ریلز استفاده کنید. ریلزها ویدیوهای کوتاهی هستند که منظور خود را در کمترین زمان به مخاطب میرسانند و همین موضوع آنها را جذاب کرده است.
9. پشت صحنه را به نمایش بگذارید
برای رفتن به اکسپلور علاوه بر اینکه باید الگوریتم اینستاگرام را بشناسید، لازم است پستهای جذابی نیز بسازید. درواقع الگوریتم باعث میشود ریلز به اکسپلور برود و جذابیت محتوا باعث میشود که به مدت بیشتری در اکسپلور بماند.
یکی از ایدههای جذاب برای ساختن ریلز، پشت صحنههایی است که از ویدیوهای سابق دارید. بسیاری از افراد علاقهی زیادی به پشت صحنه و اتفاقات آن دارند، به همین دلیل این سبک از ویدیوها اغلب موفق هستند و بازدید خوبی دریافت میکنند.
10. خرید اکسپلور اینستاگرام
در نهایت، آخرین مورد از روشهای رفتن ریلز به اکسپلور اینستاگرام، پکیج خرید اکسپلور واقعی اینستاگرام است. با این روش دیگر نیازی نیست زحمتی را عهده دار شوید بلکه ادمینهای حرفهای درعرض چند روز شما را به دنیای اکسپلور وارد خواهند کرد. هر پستی که بارگذاری می کنید به محض انتشار سیل عظیمی از لایک و کامنت، سیو و شیر روی آن زده می شود تا پست شما در کسری از ثانیه وارد اکسپلور شود و بازدید میلیونی بگیرد..
نتیجه گیری
فرستادن ریلز به اکسپلور اینستاگرام در نگاه اول یک هدف شیرین و جذاب به نظر میرسد اما مسیری پر از پیچ و خم به دنبال دارد. در این مسیر اگر از آموزش رفتن پست به اکسپلور بهرهمند شوید و ترفندهای مختلف را بشناسید، کار بسیار سادهتر خواهد شد.
در این مطلب سعی کردیم هر آنچه برای ورود به اکسپلور لازم است را در اختیار شما قرار دهیم. این ترفندها در کنار یکدیگر میتوانند مسیر را برای دیده شدن در اینستاگرام هموار کنند؛ بنابراین لازم است از تمام روشها به طور همزمان استفاده کنید.