يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴
فرهنگی

نهادینه‌سازی نگاه علمی در آموزش و پرورش با تکیه بر علوم تربیتی و روانشناسی

نهادینه‌سازی نگاه علمی در آموزش و پرورش با تکیه بر علوم تربیتی و روانشناسی
پیام مازند -
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر، *محمود تنها*، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، بر ضرورت نهادینه‌سازی نگاه به علوم تربیتی و روانشناسی در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی در فرایند آموزش، گفت: «شعار پروژه مهر امسال با محوریت عدالت آموزشی طراحی شده و لازم است هر فعالیت آموزشی دارای پیوست فرهنگی و هر برنامه فرهنگی با رویکردی علمی و پژوهش‌محور اجرا شود.»
تنها، نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش دانست و افزود: «در جذب نیروهای جدید باید به تعهد و تخصص توجه ویژه شود. همچنین کلاس‌های ضمن خدمت و توانمندسازی معلمان، به صورت حضوری برگزار گردد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.»
وی در ادامه، مدیران مدارس را در رأس جریان تعلیم و تربیت معرفی کرد و از آنان خواست تا با نگاهی جامع، مسیر یادگیری و زیست فرهنگی دانش‌آموزان را در راستای سند تحول بنیادین هدایت کنند.
تنها با تاکید بر نقش راهبری مدیران، اظهار داشت: «برای افزایش اعتماد دانش‌آموزان به محیط مدرسه، لازم است بخشی از برنامه‌ریزی و اجرای مراسمات به خود آنان واگذار شود.»
وی در پایان، ضمن اشاره به اهمیت طرح نماد در شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر تدریس جدی دروس پژوهش، تفکر و سبک زندگی تأکید کرد و آن را بستری برای تقویت توانمندی‌های فردی و اجتماعی نوجوانان دانست.


نظرات شما