پیام مازند - ایسنا / در اقدامی خلاقانه و الهامبخش، آموزش و پرورش سوادکوه با برآورده کردن آرزوی یک دانشآموز، او را برای یک روز به سِمت مدیریت این اداره منصوب کرد تا توجه به استعدادها و آرزوهای نسل آیندهساز را به تصویر بکشد.
آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه با محقق کردن رویای یک دانشآموز نخبه، گامی بلند در مسیر توجه به آرزوهای کودکان و نوجوانان برداشت. رایان خلیلنژاد دانشآموز 9 ساله، بهصورت نمادین و برای یک روز بعنوان رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان منصوب شد.
این ابتکار پس از بازدید حسین نصیری سوادکوهی، رئیس آموزش و پرورش سوادکوه، از مدرسه 13 آبان شهر زیراب کلید خورد.
وی در این بازدید از آرزوی رایان برای رسیدن به مقام ریاست اداره آموزش و پرورش آگاه شد و بلافاصله با تشکیل جلسه شورای معاونین، تصمیم به تحقق این خواسته بعنوان نمادی از احترام به افکار و آرزوهای دانشآموزان گرفت.
رایان خلیلنژاد در گفتوگو با ایسنا، با شور و اشتیاق کودکانه اما با نگاهی عمیق به چرایی این آرزو پرداخت و گفت: میخواهم روابط بین معلمان و دانشآموزان را بهبود ببخشم، ارتقای علمی دانشآموزان را محقق کنم و زمینهای ورزشی ایمن و مناسبی برای تقویت روحیه نشاط و شادابی در مدارس ایجاد کنم.

وی با تأکید بر نقش محوری معلمان در پیشبرد اهداف آموزشی افزود: دانشآموزان باید ارتباط مفهومی و صمیمی با معلمان خود برقرار کنند تا به رشد علمی دست یابند. این مهم برعهده معلمان است که با اخلاق پسندیده و رفتار مهرورزانه، دانشآموزان را در محیطی پویا و مثبت هدایت کنند.
حسین نصیری سوادکوهی نیز با بیان اینکه این حرکت صرفاً یک اقدام نمادین نیست، بلکه پیامی عمیق برای توجه به ظرفیتهای نسل جوان دارد، تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که آرزوهای کودکان امروز میتواند پایههای تحول آینده باشد. ما در آموزش و پرورش سوادکوه تلاش میکنیم بسترهای پرورش استعدادها و عملیاتی کردن ایدههای نو را فراهم کنیم.
این اقدام با استقبال گسترده فرهنگیان، دانشآموزان و خانوادههای سوادکوهی روبرو شده و بازتاب مثبت زیادی در فضای آموزشی منطقه داشته است. بسیاری از کارشناسان تربیتی نیز این حرکت را گامی مؤثر در راستای ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در دانشآموزان دانستهاند.

به نظر میرسد آموزش و پرورش سوادکوه با این ابتکار زیبا، نه تنها خاطرهای ماندگار برای دانشآموزی مستعد ساخت، بلکه نمادی زنده از اهمیت گوش دادن به صدای کودکان و نوجوانان در نظام تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشت.