پیام مازند
افق پیش روی صنعت به کمک رسانه رقم می‌خورد
پنجشنبه 9 آذر 1402 - 18:38:44
پیام مازند - به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، اولین همایش رسانه، صنعت و افق های پیش رو با همکاری نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه های این استان در شهرستان آمل و شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل در دانشگاه فذا برگزار گردید.
ذات الله زارعی فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه رسانه توانایی ان را دارد که ارزش را به ضد ارزش جایگزین نماید، اذعان داشت: نقش رسانه این است که فرهنگ غلط را از بین می‌برد و حوزه رسانه یک حوزه بی‌بدیل در فرهنگسازی و باورپذیری جوامع است و می‌تواند در سطح شهرستان ما هم نقش موثری داشته باشد.
زارعی با اشاره به نقش برتر شهرستان آمل در حوزه اقتصاد استان ،گفت: حوزه اقتصادی یکی از مولفه های مهمِ قدرتِ یک کشور است که مهم‌ترین موتور محرکِ اقتصاد تولید است و صنعت یکی از مهم ترین حوزه هایِ تولید می باشد. بنابراین اگر بخواهیم کشورِ قدرتمندی داشته باشیم ناچار هستیم که در حوزه ی صنعت و اقتصاد حرکت رو به جلو داشته باشیم .
فرماندار ویژه شهرستان آمل با توجه به نقش ارتباطی بین صنعت و رسانه اذعان داشت: رسانه و صنعت باید در کنار هم قرار داشته باشند تا یک آینده درخشان را برای شهرستان شاهد باشیم و در مسیر توسعه شهرستان قرار بگیریم زیرا آمل از ظرفیت‌های زیادی برخوردار و بهره‌مند است و افق پیش روی ما در سند چشم انداز به کمک رسانه ها باید تعریف شود.
در ادامه روزبه نصیری مسئول خانه مطبوعات شهرستان آمل با اشاره به اینکه اعتماد یکی از مهم ترین مولفه‌های سرمایه اجتماعی است، گفت: چه در حوزه صنعت و چه در حوزه ی سیاسی مدیرانی هستند که اعتقادی به رسانه ندارند و رمزِ بقایِ صندلی شان را در دوری از رسانه می‌بینند و با کوچکترین شبهه افکنی آسیب های اقتصادی سنگین می‌بینند اما باور ندارند که باید در کنارشان از رسانه های رسمی و خبرنگاران صاحب سبک استفاده کنند.اما مدیرانی که اعتقاد به اطلاع رسانیِ اقناعی دارند و مدیریت خبر درست و به موقع، خصوصا در حوزه ی روایت اول را موجبِ ارتقای سرمایه ی اجتماعی می‌دانند که در اتفاقات سال گذشته آن چیزی که مشکل ایجاد کرد انتقال دیر و نادرست بعضی از اخبار بود که به اعتماد مردم خدشه ایجاد کرد، در موضوع صنعت هم باید به سرمایه ی اجتماعی توجه کرد.
در ادامه غزاله شعبانی مدیر دفتر ایسکانیوز در شهرستان آمل با اشاره به اینکه رسانه و صنعت رابطه همزیستی با هم دارند و اغلب برای حمایت و رشد به یکدیگر متکی هستند، اذعان داشت: رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در ارائه اخبار، اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به صنایع مختلف دارند. روزنامه نگاران و خبرنگاران اخبار تجاری، روندهای صنعت، به روزرسانی‌های بازار و تحولات اقتصادی را پوشش می‌دهند و به اطلاع و آموزش عموم کمک می‌کنند.به طور کلی، رابطه بین رسانه و صنعت پیچیده و وابسته به یکدیگر است. آن‌ها برای حمایت مالی، انتشار اطلاعات، تبلیغ برند و سرگرمی به یکدیگر متکی هستند.
شعبانی با اشاره به راه حل‌های تقویت ارتباط بین رسانه و صنعت گفت: با ایجاد کانال‌های ارتباطی باز، همکاری و مشارکت، روزنامه نگاری اخلاقی و شفافیت، سواد رسانه ای و آموزش صنعت، مشارکت صنعت در رسانه، ارائه چارچوب نظارتی و دستورالعمل ها توسط دولت و ارگان های صنعتی، استفاده از فناوری و دگرگونی دیجیتال ، با اجرای این راه حل ها، رسانه ها و صنعت می توانند روابط خود را تقویت کنند، درک متقابل را تقویت کنند و برای دستیابی به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

پیام مازند

خبرنگار: زبیده عبادی، امیرحسین بابازاده
انتهای پیام/
کد خبر: 1208859 برچسب‌ها اخبار روز

http://www.Mazan-Online.ir/Fa/News/758808/افق-پیش-روی-صنعت-به-کمک-رسانه-رقم-می‌خورد
بستن   چاپ