نشست پی گیری رفع مشکلات و زیرساختهای راههای غرب استان مازندران
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1404 - 12:54:03
|
|
پیام مازند - با حضور مهندس تنها، رئیس حوزه طرح های شرکت توسعه زیر بناهای حمل و نقل استان، محمد آزاد مشاور استاندار و مسئول پیگیری های ویژه دفتر غرب استانداری، مرتضی شکوهی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، فرمانداران و معاونین عمرانی و روسای شوراهای شهرستان های غرب استان در دفتر غرب استانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن؛ در این جلسه به موضوعات مهمی همچون آزادراه چالوس_رامسر تعریض جاده ارتباطی مرزن آباد به کلاردشت، محور ارتباطی تنکابن و الموت و … پرداخته شد. مرتضی شکوهی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن : تکمیل طرح ملی تنکابن - الموت - قزوین نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی خطه گردشگرپذیر غرب مازندران دارد در باره جزییات این طرح توضیحاتی ارائه کرد. نماینده عالی دولت در شهرستان در این خصوص گفت:عملیات اجرایی این طرح به طول حدود 162 کیلومتر در قالب 6 مرحله که حدود 94 کیلومتر آن مربوط به استان قزوین و بقیه برای مازندران است و همچنین از سال 1386 اجرای طرح آغاز شده منتهی طبق گزارش ها قراردای که با پیمانکار در حوزه مازندران بسته شده از سال 1392 بوده و قرار برآن شد که 36 ماهه این طرح به سرانجام برسد که چنین نشد فرماندار ویژه شهرستان تنکابن توضیح داد: دی ماه سال گذشته بابت از سر گیری روند اجرای طرح به همت دکتر حسینی نماینده محترم مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت چهاردهم در حوزه استحفاظی مازندران در نظر گرفته شد تا جان دوباره بر کالبد این جاده نیمه تمام و ملی بخشیده شود و روند اجرای این طرح در استان مازندران به علت کمبود اعتبار و بدهی به پیمانکار از آذر ماه سال 1402 دچار وقفه شد که با تزریق اعتبار جدید و تغییر پیمانکار عملیات ساخت آن سر گرفته شد فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگچین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی میتواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد. وی تصریح کرد:شهرستانهایی مانند عباسآباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار دادهاند. در تنکابن نیز قطعهای 12 کیلومتری از ولیآباد تا شیرود در دستور کار هست و همچنین ساخت پل چهارم چشمه کیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمانهای منابع طبیعی، محیط زیست، استانداری و اداره راه، امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد. فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستانهای چالوس، عباسآباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولتهای گذشته نظیر این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا آغاز شده بود اما متأسفانه به سرانجام نرسید. وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینههای آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونل های زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی، و با عزم جدی میتوان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد
http://www.Mazan-Online.ir/Fa/News/892042/نشست-پی-گیری-رفع-مشکلات-و-زیرساختهای-راههای-غرب-استان-مازندران
|