پیام مازند - مخاطب24- اینستاگرام برای رقابت با پلتفرمهایی مثل تیکتاک و یوتیوب، طرح جدیدی با هدف افزایش جذب کاربران راهاندازی کرد. در این طرح آزمایشی به نام Referrals، برخی از تولیدکنندگان محتوای آمریکایی بهصورت دعوتنامهای انتخاب شدهاند تا در صورت دعوت موفق کاربران جدید به اینستاگرام، پاداش نقدی دریافت کنند.
بر اساس جزئیات منتشرشده، کاربران منتخب میتوانند از دو مسیر درآمدزایی داشته باشند: 100 دلار برای هر کاربر جدیدی که با لینک اختصاصی ثبتنام کند، یا 100 دلار بهازای هر 1000 بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن. سقف کلی درآمد برای هر نفر در این برنامه 20 هزار دلار تعیین شده است. بیشتر بخوانید

چرا اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد؟
اینستاگرام از شرکتکنندگان در طرح Referrals میخواهد تا لینکهای مربوط به پروفایل، پستها یا استوریهایشان را خارج از اینستاگرام مثل یوتیوب، تیکتاک، دیسکورد یا ساباستک منتشر و افراد جدید را جذب کنند. این رویکرد تمرکز متا بر جذب کاربران از سایر پلتفرمها را نشان میدهد.
طرح Referrals از ابتدای می (11 اردیبهشت 1404) شروع شده است و تا 6 هفته ادامه دارد. شرکت Glimmer بهعنوان همکار اینستاگرام، وظیفهی پرداخت پاداشها را برعهده دارد. این حرکت بخشی از تلاشهای گستردهی متا برای حفظ سهم بازار و پشتیبانی مالی از تولیدکنندگان محتوا است.
در سالهای اخیر، اینستاگرام برنامههای مختلفی برای حمایت مالی از کاربرانش معرفی کرده است؛ از پاداشهای ویژه برای کاربران مهاجر از تیکتاک گرفته تا قراردادهای انحصاری تولید ریلز.