پیام مازند
اقتصاد تهران گزارش می دهد/ بیمه دی به مدد هوش مصنوعی به سوی ارائه محصولات نوآورانه گام بر می‌دارد
يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۷:۴۱
پیام مازند - ورود هوش مصنوعی به اقتضائات دنیای کنونی، به طور حتم طی چندین سال گذشته روند بسیاری از فعالیت‌ها و امور را بر هم زده یا بهتر است بگوییم که ساز و کار جدیدی برای انجام فعالیت‌ها در هر شغل و کسب و کار تعریف خواهد شد. همان طور که تا بحال این امر تا حدودی در برخی مشاغل اتفاق افتاده است و تاثیرات بکارگیری هوش مصنوعی به نوعی خود را در روند تولید یا ارائه محصول نمایش داده است.
به گزارش اقتصادتهران ، هوش مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای از قیمت گذاری تا بهینه سازی زمانی دارد و روز به روز بیشتر در دنیای بیمه کاربرد بیش‌تری پیدا خواهد کرد. این که دقیقا هوش مصنوعی قرار است چه کاری برای صنعتی به طور مثال صنعت بیمه انجام دهد شاید کاملا مشخص نشده باشد چرا که حتی تکلیف نیرو و منابع انسانی در این خصوص تبیین نشده است، اما حتم به یقین در حال حاضر برخی شرکت‌های بیمه به دنیای عجیب آن وارد شده و در حال بررسی یا تکمیل فرایندها و زیرساخت‌های بکارگیری آن در شرکت متبوع خود هستند.
یکی از این شرکت‌ها، بیمه دی است که با شروع آغاز به کار تیم جدید مدیریتی در این شرکت به سرپرستی دکتر عبدالهی، اقدامات و زیرساخت‌های خوبی برای بکارگیری و ورود به دنیای هوش مصنوعی انجام داده است. این شرکت با تدوین یک برنامه استراتژیک، مصمم است به نخستین شرکتی تبدیل شود که استفاده کاربردی از هوش مصنوعی را در تمامی فعالیت‌های خویش به ویژه ارائه محصولات و خدمات نوین بیمه‌ای عملیاتی کند.
راه‌اندازی خانه نوآوری توسط بیمه دی یکی از دستاوردهای ارائه برنامه استراتژیک این شرکت در راستای تحول دیجیتال در حوزه فناوری اطلاعات است که انتظار می‌رود با ورود جدی این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام به حوزه هوش مصنوعی، شاهد تحولات بسیار عظیمی در آینده‌ای نزدیک باشیم.
این در حالی است که عرضه سوپراپلیکیشن دی‌دار که توسط این شرکت در راستای تسریع و تسهیل امور صورت گرفت، در تمامی رشته‌ها و حوزه‌ها از استقبال بسیار خوبی برخوردار گشته است به طوری که در رشته بیمه بدنه تمامی مراحل صدور مدارک، کارشناسی خسارت، ارزیابی مدارک و مستندات و پرداخت خسارت توسط این سوپراپلیکیشن به راحتی و با در نظر گرفتن دقت و سرعت و با کم‌ترین هزینه ممکن انجام می‌گیرد که از این حیث، بیمه دی به الگویی برای سایر شرکت‌ها تبدیل شده است.
از سوی دیگر بیمه دی مصمم است با بهره مندی از بکارگیری قابلیت‌های هوش مصنوعی تحولی عظیم در بخش درمان ایجاد کند به گونه‌ای که اگر این موفقیت حاصل گردد، بیمه گزاران خواهند توانست از طریق سامانه ارزیابی هوشمند سلامت بیمه دی از احتمال خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان و سکته را پیش از آنکه به وقوع بپیوندد یا در صورت وقوع به مرحله خطر برسند آگاهی یابند و بیمه دی همانند یک همراه بسیار مطمئن برای پیشگیری از آن و طی پروسه درمان در کنار بیمه گزارانش خواهد بود تا با انجام مراحل مختلف درمانی و بهبودی کامل قوت قلبی برای آنان باشد.
به نظر می‌رسد در صورت تحقق چنین امری، بیمه دی نه تنها نخستین شرکتی خواهد بود که از هوش مصنوعی برای پیشگیری و بهبود درمان بهره گرفته بلکه از نظر مسئولیت اجتماعی، به شرکتی تبدیل می‌گردد که یک حامی مطمئن برای تمامی بیمه گزارانش است که تحقق این امر به نقطه عطفی در تاریخ صنعت بیمه کشور تبدیل خواهد شد.
لینک خبر

http://www.NewsSystem.ir/Fa/News/908522/اقتصاد-تهران-گزارش-می-دهد-بیمه-دی-به-مدد-هوش-مصنوعی-به-سوی-ارائه-محصولات-نوآورانه-گام-بر-می‌دارد
بستن   چاپ