پیام مازند

آخرين مطالب

بانک‌ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می‌دهند گفتگو

بانک‌ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می‌دهند
  بزرگنمايي:

پیام مازند- محمدرضا اورمزدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکلات صنعت گردشگری از سال 98 و با گران شدن بنزین آغاز شد و این موضوع تاثیر منفی زیادی روی گردشگری گذاشت، اظهار کرد: با شیوع کرونا و فراگیر شدن آن از اسفند 98 کسب و کارهای ناشی از گردشگری با بحران مواجه و تمامی تاسیسات گردشگری در کشور دچار مشکلات زیادی شدند.

اورمزدی به مصوبه دولت در آن سال به بانک ها در دادن فرصتی برای بازپرداخت اقساط وام برای حمایت از صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ابلاغیه این مصوبه در سال 99 به کلیه بانک های کشور داده شد و این مصوبه به علت اینکه کرونا همچنان باقی بود تا اسفند ماه سال 1400 انجام شد اما از سال 1401 به علت کمتر شدن کرونا این مصوبه لغو شد.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد، به صورت کامل برطرف نشده است و خسارت ناشی از کرونا همچنان پابرجا است، افزود: به دلیل عدم رفع کامل کرونا بسیاری از تورهای گردشگری لغو شد و متاسفانه این تمهیدات از سوی دست اندرکاران گردشگری و در راس آن وزارت گردشگری و بانک مرکزی در سال 1401 دیده نشد.

این کارشناس گردشگری و استاد دانشگاه تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی، ستادی جهت بازسازی مناطق جنگ زده ایجاد شد و تا چند مدت قبل این ستاد فعال بود اما کرونایی که مدت سه سال اقتصاد کشور را بهم ریخت آیا انتظار این است به محض اینکه اپیدمی آن کمی فروکش کرد بگوییم همه چیز عادی است.

اورمزدی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه گردشگری از دولت تقاضای امهال از سوی بانک ها را دارند، تصریح کرد: اتفاقات چند ماه اخیر کشور موجب لغو بخش اعظمی از تورهای گردشگری و حتی مسافرت های داخلی تابع این جریان شد.

وی کرونا و اغشاشات اخیر را دغدغه همه فعالان گردشگری در کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه گردشگری 2 خسارت و چند بحران را پشت سر گذاشته است بنابراین پیشنهاد همه فعالان گردشگری این است که دولت باید بسته های حمایتی اختصاص دهد.

این استاد دانشگاه حوزه گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر پیکره گردشگری، همانند بیماری است که در حالت احتضار درآمده و در صورتی که احیا نشود مرگ آن قطعی است، متذکر شد: پیشنهاد فعالان گردشگری این است که دولت تا پایان سال 1402 نیز امهال در نظر بگیرد زیرا امسال که در ماه های آخر قرار دارد.

اورمزدی با اشاره به اینکه مدیران به طور حتم به دنبال امهال اقساط فعالان حوزه گردشگری هستند، یادآور شد: این موضوع باید سرعت بیشتری پیدا کند زیرا بانک ها به علت نداشتن درایت لازم فشار زیادی بر فعالان حوزه گردشگری وارد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری بخشی از اقتصاد کشور هست و در درون این اقتصاد افرادی شاغل هستند و این فشارها باعث می شود نه تنها جذب نیرو نداشته باشند بلکه اقدام به تعدیل نیرو کنند و همین موضوع موجب بیکار شدن بسیاری از افراد و خسارات جبران ناپذیری به خانواده گردشگری می شود.

این فعال حوزه گردشگری خواستار اعطای بسته های حمایتی از سوی دولت و تسهیلات بلاعوض و یا با سود بسیار کم شد و با بیان اینکه دولت می تواند مشوق هایی در بخش مالیات و تامین اجتماعی در نظر بگیرد، ابراز کرد: اتحادیه اروپا در ایام کرونا به هر فعال گردشگری بین 60 تا 70 هزار یورو به صورت بلاعوض کمک کردند اما متاسفانه این موضوع را در کشور شاهد نبودیم.

اورمزدی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال شکوفایی اقتصاد، آبادانی کشور و گردش چرخ اقتصاد هستیم دولت باید کمک کند، افزود: بخشی از اقتصاد و معیشت مردم خصوصا در استان های شمالی و مازندران گردشگری است، اما متاسفانه آن نگاه ویژه ای که باید دولتمردان به استان های پایلوت گردشگری داشته باشند وجود ندارد و یا کمتر دیده شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر در دوران پسا بحران کرونا هستیم و در کنار آن وارد یک بحران دیگر اجتماعی و اعتراضات شده ایم که همه اینها دست به دست هم داده اند و باعث شده است تا عملا چرخ گردشگری قفل شود.

این استاد دانشگاه حوزه گردشگری با ابراز نگرانی از اینکه معوقات بانکی از سوی فعالان حوزه گردشگری باعث شده تا سیستم بانکی این افراد را قفل کند، تصریح کرد: این افراد نه می توانند دسته چک بگیرند و نه می توانند ضامن کسی شوند بنابراین این قفل بودن باید دولت از طریق بانک مرکزی برطرف نماید.

وی با تاکید براینکه باید مشکلات حوزه گردشگری را کاهش داد، نه اینکه نمک روی زخم دیگران ریخت، گفت: بانک ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می دهند و شاهد نمک پاشی بانک ها روی زخم فعالان حوزه گردشگری هستیم و از دولت و مجلس می خواهیم که به اقدامات حمایتی سرعت ببخشند تا شاهد تنفسی دوباره در حوزه گردشگری باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/271312/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند