پیام مازند

آخرين مطالب

پژوهشگاه رویان مجموعه‌ای امیدآفرین در کشور است/ تکثیر مجموعه‌هایی همانند رویان در جهاددانشگاهی علمي

پژوهشگاه رویان مجموعه‌ای امیدآفرین در کشور است/ تکثیر مجموعه‌هایی همانند رویان در جهاددانشگاهی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رییس جهاددانشگاهی با حضور در پژوهشگاه رویان از آن به‌عنوان مجموعه‌ای امیدآفرین در کشور نام برد و با تقدیر از اعضای این پژوهشگاه جهاددانشگاهی گفت: شما کار بزرگی انجام می‌دهید و تولد یک فرزند می‌تواند باعث خوشحالی اعضای یک خانواده شود و این موضوع برکات بزرگی دارد.
  دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با همراهی برخی از معاونان و اعضای هیات رئیسه این نهاد، با حضور در پژوهشگاه رویان در جلسه هیات رئیسه این پژوهشگاه شرکت و نشست صمیمانه‌ای را با اعضای آن برگزار کرد.
 
پژوهشگاه رویان مجموعه‌ای امیدآفرین و الگو در کشور است
رییس جهاددانشگاهی در این جلسه با گرامیداشت یاد خاطره مرحوم کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه که رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای نسبت به آن دارد، مایه افتخار کشور و مجموعه جهاددانشگاهی است.
دکتر مسلمی نائینی از پژوهشگاه رویان به‌عنوان مجموعه‌ای امیدآفرین نام برد و گفت: این پژوهشگاه با افتخارات بسیاری که کسب کرده است، هم در داخل و هم خارج از کشور به‌عنوان الگو نام‌برده می‌شود.
وی بابیان اینکه افراد دیگری همانند مرحوم کاظمی آشتیانی در این مجموعه و سایر مجموعه‌های جهاددانشگاهی داریم گفت: باید این مدیران کشف‌شده و مجموعه‌های دیگر هم همانند رویان در این نهاد داشته باشیم.
رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه باید از مسئولین نظام و مخصوصاً وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و روسای دانشگاه‌های پزشکی دعوت شود تا از نزدیک با این دستاورد آشنا شوند گفت: می‌توان از ظرفیت هیئت‌علمی سایر مراکز دانشگاهی استفاده کرد و همکاری‌های مشترک علمی انجام داد.
روایت پیشرفت کشور موضوع دیگری بود که رییس جهاددانشگاهی به آن اشاره کرد و گفت: باید از طریق مفاهیمی چون فیلم، انیمیشن و... کودکان را با افتخارات و پیشرفت‌های کشور آشنا کنیم که جهاددانشگاهی نیز برنامه دارد در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام دهد و باعث تزریق امید در جامعه شود.
بررسی نحوه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی طرح های فناورانه از دیگر نکاتی بود که دکتر نائینی در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم جایگاه جهاددانشگاهی را در جامعه ارتقا دهیم.
استانداردهای تدوین‌شده در رویان به‌کل کشور صادر شود
در بخش دیگری از این نشست دکتر یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز در سخنانی بابیان اینکه در حوزه ناباروری و تولیدمثل استانداردهای خوبی در رویان تدوین‌شده است گفت: باید آنها به‌کل کشور صادر شود و در این زمینه می‌توان یک فرهنگ تخصصی تولید و منتشر کرد.
جذب دانشجویان بین‌المللی فلوشیپ؛ تاسیس بیمارستان تخصصی در کشور و حتی کشورهای منطقه؛ استفاده از ظرفیت علمی سایر دانشگاهیان از دیگر نکاتی بود که معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به آن اشاره کرد.
انجام 50 درصد سیکل درمان ناباروری کشور در مجموعه‌های جهاددانشگاهی
همچنین دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی نیز با اشاره به اینکه در سال بالغ‌بر 60 هزار سیکل درمان ناباروری در کشور انجام می‌شود که 50 درصد آن در مراکز جهاددانشگاهی انجام می‌شود گفت: پژوهشگاه رویان از پیشگامان این حوزه بوده و فعالیت‌هایش اهمیت ویژه‌ای دارد. 
مشکلات قوانین دولتی برای جذب نیرو و ساماندهی نیروی انسانی، تمهیدات مالی و رفاهی از دیگر نکاتی بود که معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی به آن اشاره کرد.
نقش ویژه پژوهشگاه رویان در تربیت نیروی انسانی این حوزه
دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان نیز در این نشست با بیان اینکه مجموعه رویان جهاددانشگاهی تاکنون به لحاظ مالی و معنوی خیروبرکت زیادی داشته است گفت: امروز بیش از 100 مرکز درمان ناباروری در کشور داریم، اما رویان در گسترش این دانش در کشور نقش بسیار مهمی داشته و دارد.
وی با بیان اینکه نگاه مرحوم کاظمی آشتیانی این بود که اگر دانش را کسب کردیم و آن را آموزش دادیم و منتقل کردیم، ماندگار می‌شویم گفت: در رتبه‌بندی مؤسسات برتر سلول درمانی رویان رتبه 9 را در جهان کسب کرده است.
رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به نقش این پژوهشگاه در تربیت نیروی انسانی در این حوزه گفت: تاکنون بیش از 3 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پایان‌نامه خود را در رویان گذرانده‌اند و بسیار از محققان این نهاد در سایر بخش‌ها مشغول فعالیتند.
اجرای دو هزار طرح پژوهشی در رویان
دکتر پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان نیز با اشاره به ساختار پژوهشی پژوهشگاه رویان گفت: در بخش پژوهش 81 عضو هیأت علمی و 135 کارشناس پژوهشی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت امسال پژوهشگاه رویان رتبه 2 را کسب کرد گفت: تاکنون 800 طرح کارفرمایی و 1200 طرح دانشجویی خاتمه یافته داریم و 360 طرح نیز در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه انتشار سه هزار 50 مقاله ، ثبت 70 اختراع داخلی و سه اختراع بین‌المللی از دیگر افتخارات پژوهشگاه رویان است ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی رویان که به همت مرحوم کاظم کاظمی آشتیانی بنا گذاشته بود و جایزهای به نام مرحوم کاظمی آشتیانی از دیگر برنامه‌ها است.
تولد 40 هزار نوزاد در پژوهشگاه رویان
دکتر احمد وثوق معاونت خدمات تخصصی رویان نیز با اشاره به شکل‌گیری پژوهشگاه رویان و بیان اینکه تاکنون 220 هزار زوج نابارور را در کشور تحت پوشش قراردادیم گفت: تا پایان سال 1400 با تلاش‌های رویان 40 هزار کودک متولد شدند.
وی ادامه داد: بسیاری از استانداردها در حوزه درمان ناباروری در پژوهشکده رویان تدوین‌شده و این پژوهشکده نقش ویژه‌ای در تربیت نیروی انسانی حوزه داشته است.
فعالیت بر روی روش‌های نوین درمان فلج مغزی ، اوتیسم و دیابت از موارد دیگری بود که دکتر وثوق به آنها اشاره کرد.
سالانه سه هزار دانش‌آموز را در رویان آموزش می‌دهیم
دکتر روح‌الله فتحی معاون آموزشی پژوهشگاه رویان نیز با بیان اینکه در کنار آموزش تخصصی آموزش عمومی نیز در این پژوهشگاه در اولویت قرارگرفته است گفت: 12 سال است که آموزش دانش آموزان را آغاز کرده‌ایم و سالانه سه هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهیم که امسال نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت آموزش‌وپرورش امضا کردیم جشنواره رویانا هرساله برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کنگره رویان ازجمله برنامه آموزشی ما در سطح بین‌المللی است گفت: با شبکه‌سازی در بیش از 102 واحد، پژوهشگاه، پژوهشکده و مرکز جهاددانشگاهی در سراسر کشور می‌توان یک هم‌افزایی ایجاد کنیم.
ارتقای دانشکده علوم پایه و فناوری‌های نوین علوم پزشکی ازجمله موارد دیگری بود که توسط معاون آموزشی رویان به آن اشاره شد.
رضا عظیمی معاون پشتیبانی رویان نیز در این نشست آماری از تعداد کارکنان و مشکلات در زمینه جذب نیرو و تسهیلات اشاره کرد.
تقدیر از فعالیت اعضای پژوهشگاه رویان
نشست صمیمانه با اعضای پژوهشگاه رویان از دیگر برنامه‌ای رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه بود که در آن تعدادی از اعضای این پژوهشگاه جهاددانشگاهی به بیان مشکلات و نگرانی‌های خود پرداختند.
مشکلات حقوق و مزایا، مسکن، تبدیل وضعیت، ارتقاء وجذب نیروی انسانی و نگرانی‌های کادر درمان و پژوهشی ازجمله موارد مطرح‌شده بود که رییس و معاونان جهاددانشگاهی به بررسی مشکلات طرح شده پرداختند.
همچنین دکتر مسلمی نائینی با تقدیر از فعالیت اعضای پژوهشگاه رویان گفت: شما کار بزرگی انجام می‌دهید و تولد یک فرزند می‌تواند باعث خوشحالی اعضای یک خانواده شود که این موضوع برکات بزرگی دارد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/272028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور