پیام مازند

آخرين مطالب

شهید سلیمانی تابع ولایت بود/ سرداری فرامرزی و فراملی مقالات

شهید سلیمانی تابع ولایت بود/ سرداری فرامرزی و فراملی
  بزرگنمايي:

پیام مازند- شعبان اباظهری ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با اشاره به آیه "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا" که می‌گوید «کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام دادند، به زودی خدا برای آنان در دل‌های مردم محبتی قرار می‌دهد»، اظهار داشت: شخصیت حاج قاسم سلیمانی مصداق این آیه شریفه است و در دل‌های مردم جای گرفته است.

وی افزود: اقداماتی که سردار طی چهل و چند سال از زمان انقلاب تا روز شهادت انجام داده وی را بر دل‌ها نشست و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری یک مکتب شد.

این مدافع حرم با بیان اینکه مردم به شایستگی از خادمان خودشان تجلیل و استقبال می‌کنند، گفت: درک و شناخت درست از کسی که خادم مردم در این نظام است، شکل گرفت و در نهایت در طول خدمت سردار سلیمانی برجستگی‌های زیادی مشهود شد.

اباظهری در مورد چگونگی جای گرفتن حاج قاسم در دل‌های مردم می‌گوید: آیه پنجم سوره حضرت ابراهیم در مورد جهاد به‌عنوان ایام‌الله یاد می‌کند و حاج قاسم تابع بی‌چون و چرای ولایت بود و فرمان رهبری را فرمان امام معصوم می‌دانست.

وی تصریح کرد: سردار در سه جبهه در مقابل دشمنان جنگید، درسی که از مکتب امام حسین (ع) آموخت در این سه جبهه برای خود پیاده کرد و با درستی عمل کرده و خود امروز یک مکتب شده است.

این مدافع حرم با تاکید بر اینکه حاج قاسم همیشه شعار «ما ملت امام حسینیم» و شعار «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکمْ» جلوی چشمانش بود، افزود: سردار زمانی که خبردار شد که دشمن با همه توانش توسط صدام برای از بین بردن مکتب اسلام وارد جنگ با خاک و ناموس ما شده از روستایی دور وارد گنج معنوی و عظیم جنگ شد.

اباظهری با اشاره به اینکه حاج قاسم شغلش را که در اداره آب بود رها کرد و وارد بر کارزار جنگ با دشمن شد، بیان کرد: در واقع همان جنگی که به‌عنوان جهاد اصغر بود و سردار آن را پشت سر گذاشت، درسی که از مولایش به ارث برد برای دفاع از اسلام و کیان اسلامی به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایان جنگ در جبهه‌های نبرد باقی ماند و از خط ولایت هیچ وقت خارج نشد اما جنگ تمام شد نه برای سردار سلیمانی بلکه برای عده‌ای تمام شد و حاج قاسم برای مبارزه بی‌امان با دشمنان اسلام وارد میدان دیگری در سیستان و بلوچستان شدهکه در جنوب شرق کشور با دشمنان و اشرار بجنگد که باز هم جهاد اصغر بود که انجام داد.

این مدافع حرم حضور سردار در جهادهای اصغر و میادین جنگ را باعث موفقیت ایشان دانست و گفت: تلاش و همت ایشان باعث شد تا گزینه شایسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری شود تا مأموریت بزرگ و سنگین را در خارج از مرزهای ایران به دست گیرد.

اباظهری ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی فرمودند ایشان هم فرمانده جنگ‌آور بود و هم مسلط بر عرصه نظامی، در عین حال به شدت مراقب حدود شرعی بود این دو جبهه را همزمان داشتند حتی در بوکمال زمانی که سردار به منزل بنده خدایی رسیدند و استراحت کرده و نماز خواندند بعد از پاکسازی منطقه هنگام رفتن مبلغی پول با نامه‌ای برای صاحبخانه گذاشت و عنوان کردند که حلال کنید از منزل شما استفاده کردیم.

اخلاص و تواضع سردار زبانزد بود

وی یادآور شد: اخلاص، تواضع و کرامت نفس سردار دل‌ها، توکل بر خداوند در تمامی عرصه‌ها زبانزد بود اما در کنار همه این‌ها توسل به اهل بیت خصوصاً حضرت زهرا (س) و به زبان آوردند من در میدان مین و مشکلات مادری آن حضرت را دیده‌ام.

این مدافع حرم اظهار داشت: از دیگر شاخصه‌های سردار دوری از تجملات، مبارزه با فساد، دوری از تشریفات است و هیچکس ندید که پشت میز بنشیند و دستور دهد، درجه سرلشگری خود را زمانی که از دست رهبرمان گرفت، زمان ورود به قرارگاه ناراحت بود؛ علت ناراحتی را جویا شدند که گفتند کاش رهبری این درجه را به من نمی‌دادند چراکه به کار من نمی‌آید.

اباظهری تصریح کرد: یکی از فرماندهان حشد الشعبی تعریف می‌کرد حاج قاسم شبی را منزل ما مهمان بود، زمانی که وسایل منزل را دیدند، گفتند که لوازم قدیمی شده و باید تعویض شود و ما گفتیم سردار این‌ها مهم نیست؛ زمانی که ما به ایران آمدیم و مهمان منزل ایشان شدیم، گفتیم حتماً فرمانده ارشدی بودن باعث می‌شود لوازم عالی داشته باشند اما در منزل به حاج قاسم گفتم خانه شما که وضعیت بدتری دارد که گفتند یک فرمانده چقدر می‌گیرند از کشورش مهم نیست و مهم آن است که چه می‌کند.

وی افزود: در مراسم تشییع سردار سلیمانی شاهد حضور گسترده مردم بودیم زن و مرد، پیر و جوان، باحجاب و کم حجاب در کنار هم برای حاج قاسم اشک ریختند چراکه ایشان در قلب‌ها جای داشت.

این مدافع حرم درخصوص محبوبیت حاج قاسم و عنوان سردار دل‌ها گفت: مردم فهمیدند آن کسی که برای آنان جان داده برای دخترش نامه نوشته بود که 30 سال تمام در چشمانم نمک ریختم تا شب نخوابم که نکند دشمن به حریم و ناموس ما تجاوز کند.

اباظهری یادآور شد: حاج قاسم 40 سال تمام در خیابان‌ها و بیابان‌هایی که اصلاً بوی از آدمی زاد نبود با دشمن برای اعتلای اسلام و عزت مردم جنگید، در وصیت نامه‌اش نیز بیان کرد «خدایا برای دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدم و گریستم، افتادم و بلند شدم پس برای آن‌ها امید دارم به حرمت آن حریم‌ها آن‌ها را ببخشید» مردم خوب ایشان را شناختند و خوب از سردار دل‌ها تجلیل کردند.

سردار سلیمانی فراملی و فرامرزی بود

وی خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها برای این ملت؛ امت شده چراکه یک ملت، برای این ملت است؛ ایشان شخصی فراملی و فرامرزی بود و خونی از جنس رنگ و گرمای شهید بهشتی بوده چراکه خون بهشتی منافقین را تار و مار کرد و خون سلیمانی استکبار را به نابودی خواهد کشید.

این مدافع حرم تصریح کرد: خون سلیمانی سند حقانیت و مظلومیتش در راه دین است و مردم می‌دانند و به جا استقبال کردند؛ سردار دل‌ها به همه فهماند تراز خون و تراز شهادت نباید در حصار مرزهای کشور باقی بماند.

اباظهری اظهار داشت: زحمات سردار سلیمانی تا به امروز بر کسی پوشیده نیست؛ ایشان وظیفه خود را انجام داد حالا وظیفه ما چیست؟ سردار در اعتقاد خود پافشاری و ایستادگی کرد و به معنای واقعی در این موضوع جهاد کبیر کرد؛ وظیفه ما برای تجلیل مقام حاج قاسم، پای ولایت ایستادن است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ارج نهادن به زحمات سردار دل‌ها، ادامه دادن راه او است، گفت: امروز جمهوری اسلامی حرم است، برای ماندن این انقلاب باید آبرو و هزینه بدهیم، رسیدن به ظهور خستگی دارد، امروز دشمن دو کار انجام می‌دهد یکی برای ناامید کردن مردم از این انقلاب و دوم، لوله تفنگ را به سینه رهبری نشانه گرفتند، ما باید به تاسی از مکتب حاج قاسم پای این ولایت بمانیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/275597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت