پیام مازند

آخرين مطالب

تغییر نرم سرمایه گذاری مازندران از ویلانشینی به کارخانه سازی مقالات

تغییر نرم سرمایه گذاری مازندران از ویلانشینی به کارخانه سازی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- مازندران فرصت‌ها و زمینه‌های زیاد اقتصادی دارد که شناسایی و بالفعل کردن آن چرخه سرمایه گذاری را از ساخت وساز و ویلاسازی به کارخانه سازی تغییر می‌دهد.
 مزیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مازندران طی سال‌ها مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته است و در گذشته بیشتر تمرکز برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن و ویلانشینی بوده است.
روند روبه رشد پدیده ویلاسازی و ساخت وساز سبب از بین رفتن بسیاری از مزارع بکر کشاورزی استان و حذف آن از چرخه تولید شد و چرخه معادله را به سمت بسازبفروش‌ها و کارهای واسطه‌ای سنگین‌تر کرده است.
طی سال جاری با برپایی همایش‌های هفتگانه اقتصادی در استان مازندران، فرصت‌های نهان و مغفول مانده سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استان موردی پایش و بازنگری قرار گرفت و بالفعل کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند مازندران را به رشد اقتصادی ترسیم شده نزدیک کنند.
بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه شیلات، معدن، صنعت، کشاورزی، طرح‌های زیربنایی، انرژی، آب و برق و غیره می می‌تواند مازندران را به سوی داشتن اقتصاد پول و شکوفا نزدیک کند.
هفت فقره سرمایه گذاری خارجی جذب شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران سرمایه گذاری‌های خارجی را از جمله فرصت‌های اقتصادی استان بیان کرد و گفت: در سال جاری هفت مورد سرمایه گذاری خارجی در استان شناسایی شده است.

پیام مازند


وی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ارزش این میزان سرمایه گذاری را بیش از 41 میلیون یورو ذکر کرد و گفت: این فرصت‌های سرمایه گذاری می‌تواند شتاب اقتصادی استان را جهشی کند.
معاون استاندار مازندران بااظهار اینکه تاکنون بیش از هزار و 100 فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شد، افزود: این فرصت‌ها در قالب همایش‌های هفتگانه سرمایه گذاری در استان پایش و برنامه ریزی شده است.
تقاضای سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است
خیریانپور با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های سرمایه گذاری در استان زمینه ورود و تقاضای سرمایه گذاری در مازندران را افزایش داده است، گفت: امسال قصد داریم در حوزه سرمایه گذاری و جذب اشتغال از این حوزه گام‌های اساسی‌تری برداریم.
ساخت و ساز شهرک‌های صنعتی، توجه به شرکت‌های چندگانه نفت پتروشیمی، صنعت کشتیرانی و بنادر، توجه به صنعت شیلات و پرورش آبزیان و از همه مهم‌تر، صنعت جنگلداری و صنایع چوب و سلولزی به نظر می‌رسد جز بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران در بخش صنعت باشند. همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران در بخش کشاورزی نه تنها موجب افزایش سرمایه سرمایه‌گذار می‌شود، بلکه صنعت منطقه رونق می‌یابد و اشتغال زایی هم افزایش پیدا می‌کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران از شناسایی هزار و 196 فرصت سرمایه گذاری به ارزش 9 هزار و 500 میلیون یورو در استان خبر داد و با عنوان اینکه بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی، نرخ سود و غیره در سرمایه گذاری تأثیر بسزایی دارد، گفت: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به عنوان رزمایش در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مزیت‌های تمامی شهرستان‌ها در این همایش‌ها بررسی و تهیه شده است و ایده‌ها و فرصت‌هایی که متناسب با شهرستان‌ها بوده استخراج می‌شود.
9 هزار میلیون یورو سرمایه گذاری شناسایی شد
هاشمی از شناسایی هزار و 196 فرصت سرمایه گذاری به ارزش 9 هزار و 580 میلیون یورو در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 232 فرصت سرمایه گذاری در سه شهرستان آمل، محمودآباد و نور شناسایی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران یادآور شد: پروژه‌های برای سرمایه گذاری آماده و مهیا هستند و باید نسبت به جذب آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه آمل 13 درصد تولید ناخالص ملی استان را به خود تخصیص داده است، گفت: آمل مقام اول تولید جوجه یکروزه و مقام برتر تولید گل‌های آپارتمانی را به خود اختصاص داده است.

پیام مازند


وی یادآور شد: همچنین در شهرستان محمودآباد سه درصد تولید ناخالص ملی استان را به خود اختصاص داده است و شهرستان نور نیز سه درصد جی پی تی استان را به خود اختصاص داده است.
اقتصاد مازندران متحول می‌شود
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به هدفگذاری 7.8 درصدی برای رشد اقتصادی استان، سرمایه گذاری را از جمله راهکارها برای تحقق این هدف ذکر کرد و گفت: سیاست جذب سرمایه گذاری را امسال در دستور کار قرار دادیم.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر ، رفع موانع سرمایه گذاری و کاهش زمان صدور مجوزها را از جمله الزامات برای توسعه سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند نسبت به گره گشایی از سرمایه گذاران تلاش ویژه ای به خرج دهند.
وی با بیان اینکه مازندران فرصت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد که تاکنون مورد غفلت واقع شده است، افزود: از این رو در استان بسته‌های جامعه سرمایه گذاری در استان تهیه و تعریف شده است و عقد قراردادهایی در این زمینه‌ها می‌تواند سبب تحول اقتصادی در استان شود.
شهرستان‌های مازندران دارای ظرفیت‌های متعالی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، از جمله سواحل، دریا، جنگل و کوهستان است که شکوفایی آنها نیازمند برنامه ریزی اصولی، حمایت‌های همه جانبه مسؤولان امر است که دولت سیزدهم از یکسال گذشته تاکنون توانسته ظرفیت‌های منطقه را شناسایی و به تدریج برای آنها برنامه ریزی کند.
به تاکید مسؤولان استان مازندران حوزه اقتصادی این استان دارای تمدن و تاریخ بزرگ نیازمند رویکرد جدید است تا در این برآیند با طراحی که می‌شود سلسله اقداماتی را انجام داد تا رویکردها نهادهای استانی تغییر کند و با هدف سرمایه گذاری مطلوب توسعه استان رقم بخورد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/330984/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت