پیام مازند

آخرين مطالب

اجتماع حسنیون آمل با دورهمی 2هزار نفری شکل گرفت مقالات

اجتماع حسنیون آمل با دورهمی 2هزار نفری شکل گرفت
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  ماه رمضان که از راه می‌رسد، دل همه ما از شادی میهمانی بزرگ الهی غنج می‌رود و خودمان را در هر لحظه میهمان بی واسطه خدای مهربان می‌دانیم.
دراین ماه پربرکت از کوچه‌ها و خیابان‌ها گرفته تا پارک‌ها و معابرعمومی، حال و هوای دیگری پیدا می‌کنند.
نزدیکی‌های افطار که می‌شود، دیگر از ازدحام و شلوغی خیابان‌ها خبری نیست، اما همزمان با بانگ زیبای ربنا و اذان مغرب باز هم سفره‌های ساده افطار و باز هم دست‌های پر از سخاوتی که بی‌اندازه می‌بخشند، پهن می‌شوند.
 
این شب‌ها، مؤمنان اهل دل بی‌شماری هستند که لحظه‌های افطارعاشقانه‌ای را برای عابران پیاده و روزه داری که هنوز به منزل نرسیده‌اند، رقم می‌زنند.
خوش به حالشان که در پس سفره‌های ساده و بی آلایش افطار، مرواریدهای دلشان به رشته مهر و عاطفه پروردگار متعال پیوند می‌خورد.
میزبان مهربان روزه داران شهر
از سادگی و بی آلایشی سفره‌های افطار گفتم، چه حرکت خوبی که البته این سال‌ها در میان همهمه و خودنمایی زندگی‌های غرق کالاهای لوکس غربی گم شده است.
اما هنوز هم هستند کسانی که دلشان به همین سادگی‌های زیبا و معنوی گرم می‌شود و چشم به راه رمضان‌های خدا می‌شوند تا باز هم سفره‌ای از جنس آفتاب و ملکوت برای روزه داران خسته شهر پهن کنند.
درست مانند بچه‌های هیاتی و اداره روابط عمومی شهرداری وسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل که کمر همت بسته‌اند تا پذیرای همه اقشار در سفره‌های افطاری ساده‌ای که در میدان مرکزی این شهر پهن شده است، باشند تا در کنار هم روزه خود را افطار کنند.
همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) سفره کریمانه افطاری درمیدان 17 شهریور آمل پهن شد و اقشار مختلف مردم پای این سفره‌ها نشستند.
*ایجاد اجتماع بزرگ حسنیون آمل با دورهمی 2هزار نفری
این سفره‌های ساده افطاری که سنتی زیبا و خداپسندانه است، باعث شکل گیری اجتماع بزرگ حسنیون آمل با حضور حدود دوهزار نفری مردم این شهرستان درشب ولادت کریم اهل بیت(ع) شیرینی و حلاوت این دورهمی بزرگ را کنار یکدیگر دو چندان کرده است.
سین؛ مثلِ سفره های ساده
یکی از شهروندانی که دراین جمع صمیمی شرکت کرده بود، برپایی سفرهای ساده که باعث حضور همه شهروندان درکنار هم و بدون تجمل گرایی بوده، کار ارزشمند و پسندیده‌ای بوده که خوشبختانه درماه رمضان درشهرآمل انجام شد.
مرتضی میرزاده ادامه می‌دهد: ماه رمضان برای افراد روزه‌دار به سادگی‌های آن است و ازاینکه مردم با نشاط و صفا وصمیمت درکنار هم روی سفره مهربانی دورهم جمع هستند، احساس خوبی به آدم می‌دهد.
بانوی میان سالی که همراه نوه هشت ساله‌اش درکنار دیگرشهروندان کنار سفره افطاری نشسته بود گفت: برای این مراسم نوه خودم را آوردم که ازهم اکنون سر سفره اهل بیت(ع) حاضر باشد و راه و روش ساده زیستی و کمک به مردم را یاد بگیرد.
زهرا اکبری افزود: ساده زیستی، سنت رسول خدا(ص) و ائمه (ع) است و اگر ما در این ماه خدا به آن‌ها تأسی کنیم، بی‌تردید در سایر ماه‌های سال نیز درگیر تجملات نخواهیم بود.

پیام مازند

توزیع دوهزار وعده افطاری در دورهمی بزرگ حسنیون آمل
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل درخصوص پهن شدن سفره افطاری ساده درمرکز این شهرگفت: این برنامه به مناسبت شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) از سوی این سازمان، اداره روابط عمومی شهرداری و هیئات مذهبی آمل برپا شده و خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی مردم مومن و روزه‌دار و قشرهای مختلف شهروندان آملی شد.
مهدی باباپور افزود: برای این برنامه و سفره‌ای که پهن شده بود، حدود 2هزار وعده افطاری میان شهروندان که سرسفره امام حسن مجتبی(ع) گردهم آمده بودند، توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه پیش از پهن شدن سفره افطاری ویژه برنامه جشن نیمه ماه مبارک رمضان نیز با استقبال شهروندان آملی برگزار شده بود، اضافه کرد: دراین ویژه برنامه "هم خوانی سرود، تواشیح، مولودی خوانی، نمایش اجرا و آسمان شهرآمل نیز نورافشانی شد".
سفره‌ای برای شکل گیری اجتماع حسنیون آمل
مسئول یکی از هیئات مذهبی شهرستان آمل هم دراین خصوص گفت: از حدود یک هفته گذشته، جمعی از هیئات آمل برای برپایی باشکوه جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و پذیرایی از شهروندان درسفره کریمانه و ضیافت افطاری تلاش ویژه‌ای داشتند تا این دورهمی باشکوه شکل بگیرد.
حسین حاجی زاده افزود: خوشبختانه دراین برنامه و ضیافت افطاری ساده که هدف اصلی آن تشکیل اجتماع بزرگ حسنیون آمل بوده که خداروشکر با استقبال خوب شهروندان آملی راه اندازی شد وانشالله همه ساله درشب ولادت امام حسن مجتبی(ع) این اجتماع بزرگ درآمل برگزار خواهد شد.
حاج عبدالرضا سرش شلوغ است و باید به میهمانانش برسد، از این میزبان مهربان خداحافظی می‌کنم.
به حرف‌هایش که فکر می‌کنم، می‌بینم سبک زندگی گمشده امروز ما، همان است که حاج عبدالرضا و حاج عبدالرضاهای بی‌شمار دیگر که در شلوغی‌های این شهر به چشم نمی‌آیند، اجرا می‌کنند.
سبک زندگی بهترزیستن با ترویج فرهنگ ساده زیستی
حجت الاسلام بناگر از روحانیون شهرستان آمل دراجتماع بزرگ حسنیون آمل، گفت: ساده زیستی به زندگی ما آرامش می‌دهد، و ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تمرین ساده زیستی و میهمان کردن روزه داران به سفره‌های ساده است.
وی ادامه می‌دهد: این روزها همه درگیر تجملات دست و پاگیر زندگی شده‌اند، غرق در کالاهای بی‌مصرف که حتی برخی نحوه استفاده از این کالاها را هم نمی‌دانند و این درد بزرگی برای جامعه اسلامی است که با وجود ساده زیستی پیشوایان معصومش باز هم از آرامش ساده زیستی دور مانده است.
زندگی به سبک ماه رمضان
این روحانی آملی با بیان اینکه ساده زیستی حلقه مفقوده زندگی‌های امروز است، اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل گرایش به تجملات برای یک افطاری هزینه‌های گزافی صرف می‌کنند و حتی ممکن است تمکن مالی چندانی هم نداشته باشند، اما برای چشم و همچشمی، خودشان را به سختی و زحمت می‌اندازند تا مثلاً یک سفره آن چنانی پهن کنند.
حجت الاسلام بناگر ادامه ‌داد: نیاز امروز ما بازگشت به گذشته و زندگی کردن به سبک ساده رمضان است، زندگی‌هایی که سرشار از معنویت و نور است، سرشار از دل‌های نزدیک به همه انسان‌ها است.
وی یادآورشد: کار خوبی که این سال‌ها در ایام رمضان به چشم می‌خورد، ترویج سفره‌های ساده در خیابان‌های شهر است و باید دست همه خیران و نیکوکارانی که این سفره‌ها را پهن می‌کنند، به گرمی بفشاریم.
وی یادآورشد: اگر همه ما در این ایام سفره‌های ساده پهن کنیم، فرصت افطاری دادن برای همه مهیا می‌شود و افرادی که وضعیت مالی ضعیف‌تری دارند هم می‌توانند در اطعام روزه داران سهیم شوند و ثواب ببرند، البته به شرط اینکه افطاری دادن‌ها میدان مسابقه خودنمایی نباشد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/572218/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است