پیام مازند

آخرين مطالب

رئیس‌جمهور در جشنواره «امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه»:

تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخارآمیز است/ مأموریت به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری و شرکت‌های پیمانی/ تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی دست دلالان از مایحتاج مردم را قطع کنند وزارت رفاه

تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخارآمیز است/ مأموریت به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری و شرکت‌های پیمانی/ تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی دست دلالان از مایحتاج مردم را قطع کنند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - دکتر رئیسی ضمن تجلیل از تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید، دستاوردهای گروه صنعتی مپنا را مایه مباهات کشور و موجب ارتقای قدرت کشور دانست.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» ظهر امروز، دوشنبه در مراسم «اختتامیه سی‌و‌چهارمین جشنواره ملّی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه» که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، ضمن گرامیداشت «روز کارگر» و تجلیل از نقش کارگران در رونق تولید کشور گفت: تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید و دستاوردهای بسیار ارزشمندشان در بخش‌های مختلف تولیدی، افتخاری برای کشور است که باید روز به روز افزایش یابد.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا گفت: دیدن محصولات و دستاوردهای این شرکت بسیار افتخارآمیز و مایه مباهات کشور و تلفیقی از دقت، تلاش، خلاقیت و علم و فناوری است که باعث تولید و ارتقای قدرت کشور می‌شود.
دکتر رئیسی با بیان این‌که شرکت مپنا با ضمیمه‌کردن دانایی به توانایی زمینه کار علم‌پایه در کشور را فراهم کرده است، افزود: زنجیره‌های تولید مرتبط با این شرکت همگی باید فعال شوند تا محصولات آن معطل یا ناقص نماند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به طراحی و تولید سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری در شرکت مپنا و نیاز ضروری کشور به این محصول برای کاهش مشکل آلودگی هوا، بر تسریع بررسی و صدور تأییدیه‌های لازم از سوی سازمان استاندارد تأکید کرد.
رئیس‌جمهور درباره مطالبات مطرح‌شده از سوی نمایندگان تشکل‌های کارگری در این مراسم، به مسئله امنیت شغلی به‌ویژه قراردادهای چندماهه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری اشاره کرد و وزیر کار را موظف کرد با بررسی دقیق موضوع قراردادهای کارگری ساماندهی لازم در این زمینه را اعمال کند.
رئیس‌جمهور در ادامه تأمین مسکن را از دیگر ضرورت‌های جامعه کارگری برشمرد و گفت: آنچه که ما درباره مسکن وعده کردیم، ناظر به نیاز کشور و الزام قانونی بوده است و اگر در سال‌های گذشته سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، وضعیت امروز بازار مسکن این‌گونه نبود.
دکتر رئیسی درباره رفع نیاز مسکن در حوزه کارگری هم گفت: واحدهای تولیدی با تشکیل تعاونی‌های مسکن مقدمات لازم را فراهم کنند، بخش‌های مربوط در دولت هم برای تأمین زمین و فراهم کردن تسهیلات لازم برای ساخت مسکن تلاش کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین درباره مشکلات بازنشستگان تصریح کرد: اگر مسائل و مشکلات بازنشستگان کارگری در کنار شاغلین این قشر تعریف شود، زمینه برای رفع این مشکلات مساعدتر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های پیمانکاری و نارضایتی کارگران از برخی سازوکارهای مربوط به این شرکت‌ها، وزیر کار را مکلف کرد که ساماندهی سازوکار شرکت‌های پیمانکاری را در دستور کار قرار دهد.
دکتر رئیسی درباره اصلاح مواد قانون کار و حقوق بازنشستگان کارگری نیز دستور داد، این دو موضوع در کمیسیون کارشناسی دولت با حضور نمایندگان کارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام آمادگی نماینده یکی از تشکل‌های کارگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: دولت هم سرمایه‌گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و بخش خصوصی را دنبال می‌کند و هم از سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استقبال خواهد کرد و حتما سازوکار اجرایی شدن این پیشنهاد نیز در وزارت اقتصادی بررسی خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، جریان دلالی در کشور را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار مضر دانست و به همه تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کالاهای مردم و همچنین نهادهای نظارتی پیشنهاد کرد، با استفاده از ظرفیت سامانه‌های رصد و پایش در کشور، آنچنان بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کنند که دست دلالان از مایحتاج مردم قطع شود.
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید چندباره در حمایت از تولیدات داخلی گفت: برای بار چندم تأکید می‌کنم واردات مشابه خارجی هر کالای تولید داخلی که استانداردهای لازم را دارا باشد، مصداق واردات بی‌رویه و غیرمجاز است چرا که این مسئله به تولید و اشتغال کشور لطمه می‌زند.
وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، وزارت کار را به اجرایی کردن فرامین رهبری برای رفع مشکلات جامعه کارگری مکلف کرد.
11 اردیبهشت 1402 17:18
کد خبر : 307,280
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/707808/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بصیرت مردم و عملکرد مسئولان موجب بقای جمهوری اسلامی است

600 شاکی در پرونده 1000 میلیاردی کلاهبرداری

هوای مازندران، امروز و فردا صاف و آفتابی

سوال مسابقه روز هجدهم پویش « زندگی با آیه ها» در مازندران

سوال مسابقه روز هجدهم «زندگی با آیه‌ها»در مازندران

نخبگان قرآنی، قرآن را به سطح عمومی جامعه بکشانند

ویزیت بیش از 168 هزار نفر در بیمارستان‌های مازندران

افزایش 53 درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران

خدمات چشمگیر دانشگاههای علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز

وجود 600 شاکی در پرونده کلاهبرداری 1000 میلیاردی ساری

مازندران بیشترین جذب سفر‌های نوروزی

کدام شبکه اجتماعی پول بیشتری به تولیدکنندگان محتوا می‌دهد؟

آیت‌الله مددی، استاد خارج فقه و اصول: کشور در خطر است/ به هیچ وجه بحث انقلابی و ضد انقلابی نکنید/ دلار به 61 هزار تومان رسیده؛ دردآور است، بیش از 9 هزار بار پول ما سقوط کرده/ ایرانی مجبور شده با این وضعیت بسازد؛ پول مثل خون است

تفسیر قرآن توسط علما باید با زبانی ساده برای مردم بیان شود

آمار مسافران نوروزی مازندران در مرز 10 میلیونی شدن

توزیع بیش از 7 هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر در مازندران

افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران

اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران

احمد نوراللهی ستاره شد؛ امیر قلعه نویی در به در احمد نور!

افزایش 53 درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران

پیش بینی هوای مازندران در 10 روز آینده

نگاهی متفاوت به سیاه‌چاله غول‌پیکر مرکز راه‌ شیری

بازدید بیش از 42 هزار گردشگر از موزه‌های مازندران

ثبت نام از پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور تا چهاردهم فروردین

ترافیک سنگین در محور چالوس/ تردد در محور فیروزکوه روان است

ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس

پیگیری توسعه همه جانبه دستگاه ورزش و جوانان مازندران

اقامت 10 میلیونی مسافران نوروزی در مازندران

بیماری دامی در مازندران کاهش یافت

عشق پنهانی دختر و پسر مهاجر به جنایت منجر شد!

تمهیدات ترافیکی در جاده‌های کشور/ چالوس یک طرفه می‌شود

فعالان قرآنی عمل به قرآن را ترویج کنند

کشف میدان‌های مغناطیسی قدرتمند اطراف سیاهچاله کهکشان راه شیری

حدود 10 میلیون نفر شب اقامت نوروزی در مازندران

کشف میدان‌های مغناطیسی در کهکشان راه شیری

سینمایی‌های بریتانیا برای غزه پول جمع می‌کنند/ کن لوچ تا مایک لی

نور میزبان مرحله پنجم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان

هوای بهاری در مازندران

گشایش آکادمی تخصصی تنیس روی میز طاهری در ساری

ترافیک در آزاد راه تهران شمال سنگین است

شناسنامه دار شدن بیش از 14 هزار هکتار از باغ‌های مازندران

دیدار نوروزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

وضعیت جاده‌ها/ ترافیک در محورهای چالوس و هراز سنگین است

ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز

تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران

اسامی تیم های مچ اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد

امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز

دعای روز هجدهم ماه رمضان

فیلم| ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه

ترافیک سنگین در محور‌های چالوس و هراز