پیام مازند

آخرين مطالب

حال خوب یک معلم با یاد دادن و یادگرفتن/معلمانی که نور میکارند و روشنایی برداشت می کنند فرهنگي

حال خوب یک معلم با یاد دادن و یادگرفتن/معلمانی که نور میکارند و روشنایی برداشت می کنند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نمونه گیلانی با بیان اینکه معلم می بایست مسیر رسیدن به حیات طیبه و قربت الی الله را برای دانش آموزانش فراهم کند گفت: معلم باید انسان بودن، انسان زندگی کردن، گذشت، ایثار را در کنار فعالیت های علمی پژوهشی به دانش آموزانش بیاموزد.
  آرام و متین است، در گوشه ای از نگاهش می توان فرداهای نیامده را دید.
  اضطراب و استرس از دیر آمدن دانش آموزی به کلاس درس در روزهای سرد و بارانی گیلان، نگرانی از تاریک شدن هوا و چگونگی رسیدن بچه ها به منزل در عصر روزهای پاییزی...
گرفتن جشن در زیر شکوفه های بهاری و پرتاب لبخند و قهقه های مستانه دانش آموزانی که مانند فرزندان خودش دوستشان دارد، در آسمان لاجوردی مدرسه، تمام خاطرات او هستند در این سال هایی که مشق عشق را روی تخته های سیاه کلاس با گچ های رنگی به دانش آموزانش آموخت.
و آموختن را تا امروز ادامه داده و همپای هوشمندسازی مدارس تلاش می کند تا با ساخت کلیپ و دست سازه های مهارتی اش، شاگردانش را بروز، توانمند و خلاق آموزش دهد.
سخن از زینب فتحی زاده_ آموزگار منطقه سنگر است که از میان 5 هزار و 497 نفر که در مرحله خوداظهاری شرکت کرده بودند؛ پس از مرحله بررسی مدارک و مستندات، امسال عنوان معلم نمونه کشوری را از آنِ خود کرده است.
در راه تهران و شرکت در آیین دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری است که هر ساله همزمان با روز معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری انجام می شود، با او که تماس گرفتم مهربانانه به سوالاتم پاسخ داد.
کارشناسی روان شناسی عمومی را دارد و معلم پایه پنجم مقطع ابتدایی از مدرسه سید جمال الدین بخش سنگر از استان گیلان است با 11 سال سابقه تدریس، البته سرگروه آموزشی منطقه را نیز به مدت 7 سال در کارنامه خود دارد. برای خدمت روستا را انتخاب کرده است.
وی می گوید: معیارها و شاخص هایی که در فرایند انتخاب معلم نمونه مورد ارزیابی قرار گرفتند 24 شاخص بودند که؛ 1- بردبار و انتقاد پذیر بودن 2- صداقت و امانت داری 3-نظم و انظباط 4-عدالت و انصاف 5-رعایت اخلاق اسلامی 6-مدیریت هوش هیجانی 7-فعالیت های گروهی 8-ارتباط و تعامل موثر 9-مدیریت تعارض 10- طراحی آموزشی 11-فعالیت های علمی پژوهشی 12-به کارگیری نرم افزار 13-توانمند سازی 14-مهارت در تربیت ساحت های شش گانه 15-تسلط به اسناد بالا دستی16-تکالیف و فعالیت ها 17-ارزشیابی 18-فعالیت های انگیزشی 19-مدیریت کلاس20-مسئولیت پذیری و تعهد حرفه ای 21-مهارت تفکر و حل مسئله 22-آموزش و مربی گری23-ایده، پیشنهاد، تولید و اختراعات و 24 که فعالیت های خارج از وظیفه را شامل می شدند.
فتحی زاده اظهار کرد: در مرحله اولیه، خود اظهاری توسط معلم انجام شد و بعد مستندات چند شاخص را به مدیر مدرسه تحویل دادم که این مستندات شامل شاخص های 10-11-13-16-17-22-23-24 می شدند.
وی اضافه کرد: در مرحله بعد، ارزیابی در سطح مدرسه و پس از آن انتخاب در مرحله استانی و پس از کسب امتیاز به مرحله کشوری انجام شد که خوشبتانه این مراحل را نیز با موفقیت گذراندم.
فتحی زاده با اشاره به اینکه در اسفند ماه 1401 برای رتبه بندی معلمان به مدارس بخشنامه شد و شیوه نامه شرکت در برنامه معلم نمونه برای ما ارسال شد گفت: پس از مطالعه شیوه نامه، تصمیم گرفتم که در این فرایند شرکت کنم و لطف خدا شامل حال بنده شد که در مرحله مدرسه بعد منطقه، استان، معلم نمونه ملی کشور انتخاب شوم.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز به نوعی نتیجه زحمات خود را در طی این سال ها دیدم افزود: به خود می بالم که یک معلم بوده و هستم، و خواهم بود.
فتحی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه رقابت بین همکاران تنگاتنگ بود، فقط انتظار منتخب استانی را داشتم ولی لطف خداوند شامل حالم شد و در مرحله کشوری نیز منتخب نمونه شدم.
وی علاقه مندی به شغل معلمی را یکی از مواردی دانست که باعث شد این شغل را انتخاب کند و ادامه داد: همیشه یاد دادن و یاد گرفتن را دوست داشتم و دارم و از اینکه بتوانم مفید باشم و کمکی به تعلیم و تربیت نسل جوان داشته باشم، حالم را خیلی خوب می کند.
فتحی زاده تصریح کرد: وظیفه معلم یاددهی و یادگیری است، یعنی هم به دیگران یاد دهد و هم خودش یاد بگیرد و برای رشد و شکوفا کردن استعدادهای نهفته دانش آموزانش تلاش کند.
وی اضافه کرد: طبق سند تحول بنیادین معلم می بایست مسیر رسیدن به حیات طیبه و قربت الی الله را برای دانش آموزانش فراهم کند و انسان بودن، انسان زندگی کردن، گذشت، ایثار را در کنار فعالیت های علمی پژوهشی به دانش آموزانش بیاموزد.
فتحی زاده اذعان کرد: وظیفه معلم خوب این است که گام به گام با تکنولوژی پیش برود و به روز باشد و خودش را ارتقا دهد تا نسلی که زیر دست او تعلیم می بینند بروز، آگاه و هوشمند تربیت شوند.
وی بیان کرد: معلم خوب معلمی است که در حیطه علمی توانمند بوده و آگاه به ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت باشد.
فتحی زاده، معتقد بودن، خدا را شاهد اعمال خود دیدن و با انگیزه و گام های بلند در مسیر انقلاب اسلامی تلاش کند را از دیگر وظایف یک معلم متعهد برشمرد و افزود: معلم باید استعداد دانش آموزانش را شناسایی کرده و آنها را تقویت کند، با دانش آموزانش ارتباط دوستانه داشته و از وضعیت زندگی آنها آگاه باشد و حتی پای صحبت های دانش آموزان بشیند و به آنها فرصت صحبت کردن بدهد تا در فرصت بیان افکارشان، آنها را بهتر بشناسد.
وی گفت: معلم باید به تفاوت های فردی اهمیت بدهد و هر دانش آموز را با خود دانش آموز بسنجد نه با دانش آموزان دیگر و دغدغه ها و مشکلات آنان را برای نتیجه بهتر در آموزش مد نظر قرار دهد.
فتحی زاده در ادامه، معلمی را عشق، شور، هیجان و امید توصیف کرد و با تبریک این هفته به تمام معلمین سرزمینش، برایشان موفقیت های روز افزون را آرزو کرد و گفت: فردای بهتر و زندگی زیباتر را همین دانش آموزانی خواهند ساخت که در دستان ما معلمان رشد می یابند پس چه نیکو که ما این فطرت های پاک را درست و زیبا تعلیم بدهیم.
جا دارد به او و همه معلمان سرزمینم بگویم؛
دستانتان به مهر، همیشه نور بکارید و روشنایی درو کنید.
امیدوارم هر سالتان عشق باشد و اشتیاق برای هر لحظه ای که باران را صدا زدید و خورشید را نوشتید و در بخش بخش درس ها به فرزندان معنوی خود، زندگی را آموختید تا فردا را روشنتر از زلالی آب بیاموزند.
حقیقت اینکه معلمی شغل نیست، بلکه پروانه شدن برای عاشقی کردن است و معلم ها این را بخوبی بلد شدند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/708196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران

هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران

اطلاعیه شماره 4 فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین

اطلاعیه شماره 4 فراجا در اجرای «طرح نور»

جنجال بزرگ نماوا در سینما؛ واقعا چقدر خرج می‌کنید؟

هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران

خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد

نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد

وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم

لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

زنگ خطر سیلاب در 23 شهر مازندران

ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد

مرگ 178 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

178 نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!

گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران

جلوگیری از 212 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

محور هراز بسته شد

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم

اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال

شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

اطلاعیه شماره 4 فراجا درباره اجرای طرح نور

فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد

اطلاعیه شماره 4 فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات

پلیس درباره طرح حجاب و عفاف باز هم اطلاعیه صادر کرد

دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد

اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات

اطلاعیه شماره 4 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

جنجالی که «نماوا» به پا کرد

حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌

طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست

جریمه 127 میلیارد و 24 میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان

شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود

فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس

اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا و تجارت جنسی در طرح نور

تمدید انسداد جاده چالوس

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا در طرح نور

شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی