پیام مازند

آخرين مطالب

همه برنج های دست کشا ورزان خریداری و در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود سياسي

همه برنج های دست کشا ورزان خریداری و در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست با هیأت مدیره این انجمن، ضمن تاکید بر ظرفیت‌های مازندران در حوزه کشت و تولید برنج، اظهارداشت: صنعت برنج اهمیت ویژه‌ای برای استان‌های شمالی بالاخص مازندران دارد و توجه به این صنعت در زمینه توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی کشور اثرگذار است.
  وی گفت: صنعت برنج نیازمند توجه است و ضمن سرمایه‌گذاری برای توسعه تولید، باید مشکلات پیش روی آن مرتفع و آسیب‌هایی که متوجه آن شده ترمیم شود.
‌استاندار مازندران تاسیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران را فرصتی مغتنم برای این بخش دانست و اعلام کرد: استانداری مازندران از برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری اعضای انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران در صنعت برنج که به توسعه کیفی و کمی تولید و همچنین ارتقاء بهره وری این محصول منتهی می‌شود استقبال می کند.
وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران در حوزه سیاست‌گذاری تاکید کرد و اظهارداشت: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه‌هایی که دولت امکان حضور و فعالیت ندارد، مسولیت را برعهده گرفته و موثر عمل کند.
حسینی‌پور با تاکید بر ایجاد کارگروه مشترک میان استانداری مازندران و انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، اظهار داشت: برای مقدمه بخشی از برنامه‌ها در صنعت برنج به صورت پایلوت توسط انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران اجرایی و پس از شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها توسط کارگروه مشترک برنامه‌های میان و بلند مدت بر اساس اهداف تعیین شده طراحی می‌شوند.
استاندار مازندران‌ در پایان تأکید کرد: تلفیق تخصص، سرمایه، دانش و تجربه بخش خصوصی با حمایت و راهبری دولت را فرصتی مناسب برای توسعه تولید محصولات کشاورزی بالاخص در حوزه محصول برنج دانست.
در ادامه این نشست محمد مختاریانی رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: با هدف تولی‌گری صنعت برنج در همه ابعاد اعم از تولید، فرآوری، واردات و توزیع ایجاد شده تا ضمن کمک‌ به رشد و توسعه همه ابعاد این صنعت به صورت متوازن، تضاد‌ و تقابلی که سال‌ها میان تولید و واردات وجود داشته است را به نفع تولید داخل و مصرف‌کنندگان مدیریت کند.
وی گفت: در این انجمن فعالان صنعت برنج در تمامی حوزه‌ها گرد هم آمده‌اند تا با همکاری و همفکری و تحت حاکمیت خرد جمعی، صنعت برنج‌ کشور را برای رسیدن به مرحله‌ تامین صد در صدی نیاز داخل تجهیز کنند.
مختاریانی تاکیدکرد: اعضای انجمن آمادگی دارند در استان مازندران به عنوان قطب تولید برنج کشور سرمایه‌گذاری کنند تا مقدمات برای تبدیل این استان به هاب تولید و صادرات برنج کشور و منطقه فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در کارگروهی که با محوریت استانداری و انجمن ایجاد خواهد شد، پیش‌نیازها، ابزار، مسیر و در نهایت اهداف تعریف و در قالب برنامه‌های مدت‌دار عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری میان استانداری مازندران و انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران منعقد خواهد شد. 
رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با بیان اینکه استاندار مازندران از اعضای انجمن دعوت کرد برای خرید برنج کشاورزان استان به صورت جدی وارد عمل شوند افزود: بر این‌ اساس در اولین گام و برای کمک به رونق و خروج از رکود بازار برنج مازندران، در این جلسه تصویب شد که اعضای انجمن برای خرید برنج‌‌های باقیمانده در کارخانجات و انبارها اقدام کرده و در شبکه توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو انجمن با استعداد چندین هزار شعبه در سراسر کشور عرضه کنند.
وی در تشریح اهداف انجمن در حوزه تولید گفت: ایجاد کارخانجات فرآوری برنج با ظرفیت بالای 100 هزار تن، انجام کشت‌های قراردادی برای تامین برنج مورد نیاز کارخانجات و مذاکره برای کشت فراسرزمینی برای تامین برنج مورد نیاز کشور از جمله اقداماتی است که انجمن در دستور کار خود دارد.
مختاریانی همچنین به برنامه‌های انجمن در حوزه‌های پیش از تولید و تحقیق و توسعه همانند ایجاد و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و تاسیس شرکت دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در حوزه بین‌الملل با توجه به توانمندی بین‌المللی انجمن نیز ایجاد ارتباط جهانی برای انتقال دانش در زمینه تولید بذر، سم و کود به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که انجمن بر آنها متمرکز شده است.
وی در پایان در تشریح برخی دیگر از اقدامات انجمن گفت: کمک به افزایش دانش و توان کشاورزان، تمرکز برای جایگزین کردن کشت صنعتی به جای تولید سنتی با استفاده از روش‌های کشت نوین و همچنین انتقال دانش‌ و فناوری کشت و فرآوری روز دنیا به داخل کشور از دیگر اقداماتی است که توسط انجمن اجرایی خواهد شد.
بنابراین گزارش این تفاهمنانه میان استانداری مازندران و انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران منعقد خواهدشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/708206/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است