پیام مازند

آخرين مطالب

2 هزار واحد 100 رأسی دام در مازندران ایجاد می‌شود اجتماعي

2 هزار واحد 100 رأسی دام در مازندران ایجاد می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، روز پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه در یازدهمین سفر شهرستانی خود در رأس هیأتی مُرکب از معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به شهرستان بهشهر وارد شده و سپس از پروژه‌های مختلف بازدید کرد.
به طور معمول، هر یک از مدیران با حضور در 2 تا 3 روستای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع‌بندی و تصمیم‌سازی جهت‌ برون‌رفت از آنها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌کنند تا مسائل در زمان‌های تعیین‌شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مصوبات این جلسات به دستگاه‌های متولّی ابلاغ و پیگیری‌های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهدگرفت.
استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهدکرد. برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدِ واحد صنعتی مینو، از جمله دیگر برنامه‌های استاندار در سفر به بهشهر است.
حسینی‌پور استاندار مازندران در بدو ورود به این شهرستان با حضور در شهرستان بهشهر، ضمن حضور در گلزار شهدای بهشهر، با مقام شامخ شهدا تجدید بیعت کرد.

پیام مازند

بازدید از آسفالت جاده یخکش به پارم به طول 7 کیلومتر، بازدید از کارخانه آب‌معدنی سن بی، بازدید از عملیات اجرایی سد گلورد، طرح هادی ولو، تجدید بیعت با شهید خوشنام عشرستاق بهشهر، بازدید از عملیات ساخت پل سد گلورد، دیدار با خانواده شهید و همچنین دیدار با مردم روستای ولو در بخش یانه‌سر بهشهر، از سایر بخش‌های سفر استاندار محترم بود.
ایجاد 2 هزار واحد 100 رأسی دام در مازندران برای توسعه اشتغال
استاندار مازندران گفت: 2 هزار واحد 100 رأسی دام در مازندران برنامه‌ریزی شد و باید واحدهای صنعتی ایجاد و به‌عنوان شغل با درآمد مناسب در قالب شرکت تعاونی، توسط دهیاران هدایت شده تا موجب آبادی روستاها شود.
استاندار مازندران در جمع مردم روستای ولو در حاشیه بازدید از بخش یانه‌سر بهشهر اظهار کرد: تقارن سفر در ایام مبارک دهه کرامت را به فال نیک می‌گیریم که همه عظمت ایران به‌واسطه وجود با برکت امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.
وی افزود: مردم انقلابی، زحمتکش و بی‌توقعِ این‌ منطقه با تقدیم 32 شهید، دینداری و دلبستگی خود را به اسلام، امام، رهبری و انقلاب نشان دادند.
استاندار مازندران با بیان اینکه نداشتن آب و راه بعد از 44 سال انقلاب حق مردم نیست، یادآور شد: در دولت سیزدهم اولویت دولت محرومیت‌زدایی است و باید عقب‌ماندگی‌ها با سرعت برطرف شود.
حسینی‌پور گفت: یک‌ میلیون و 500 هزار تُن تولید گندم توسط این منطقه، خدمت به کشور است که حدود 22 میلیارد تومان درآمد ایجاد کرده و باید این درآمد را در این‌ منطقه بی‌نظیر ماندگار کرده و چندین برابر هم کنیم.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در طول بیش از یک‌ سال گذشته، توسط دولت سیزدهم بیشترین توجه به روستاهای مازندران شده که خدمات متنوعی نیز ارائه شد.،مثلا برای یک‌ هزار و 300 روستای مازندران با قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی(ع) قراداد رفع مشکل آب بسته شد.
حسینی‌پور گفت: برای رفع مشکل آب منطقه نیازمند تمهیداتی هستیم که تا فرارسیدن 22 بهمن، کل آب منطقه وصل شود و در هفته دولت نیز بخشی از آب آشامیدنی افتتاح شود، تا پایان سال مشکل آب شرب برطرف می‌شود.
وی افزود: آسفالت راه‌ها از نیازهای مهم مردم است که با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها، اعتبارات خوبی پیگیری شده، همچنین برای تامین قیر هم تدابیر خاصی اندیشیده شده است، برنامه‌ریزی بر این است که تا هفته دولت، آسفالت روستای ولو افتتاح شود.
استاندار مازندران اظهار کرد: در بخش ارتباطات تلفن همراه، عدم ارتباط در منطقه شایسته نیست و باید اقدام ویژه‌ای انجام شود که تا پایان تیرماه افتتاح شود.
حسینی‌پور گفت: در بخش مربوط به صداوسیما و عدم آنتن‌دهی تلویزیونی هم تا پایان تیرماه در این بخش رفع مشکل خواهد شد.
وی با اعلام اینکه ما صادق‌ُالوَعده هستیم و تلاش داریم، افزود: تلاش شد تا در راستای خدمات‌رسانی درست بگوییم و عمل کنیم.
استاندار مازندران اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان هم با توجه به وجود مرکز بهداشت، باید اولویت اول فعال‌کردن خط 115 در منطقه باشد، همچنین می‌بایست نسبت به تجهیز و به‌روزرسانی درمانگاه اقدام شود. آمبولانس منطقه نیز باید در دستور کار علوم‌پزشکی قرار گیرد.
وی گفت: همه امکانات به روستاها آمد اما جوانان به شهرها مهاجرت کرده و بعضا به شغل کاذب می‌پردازند. اما ما برای برگشت جوانان به روستاها آمادگی داریم. پرداخت وام 200 میلیون تومانی قرض‌الحسنه با بازپرداخت 20 ساله در قالب طرح مسکن‌ملی از جمله همین طرح‌هاست.
حسینی‌پور افزود: در بخش اشتغال در حوزه کشاورزی نیز می‌توان فعال شد و باید از کشاورزی سنتی به صنعتی رسید. باید دستگاه‌ مدرن و مکانیزه هم برای کشاورزی تهیه شود و در ارتقا کشاورزی نیز تلاش کرد.
وی یادآور شد: در حوزه دام‌پروری هم تسهیلات مناسبی در نظر گرفته‌‌شده و 2 هزار واحد 100 رأسی نیز برنامه‌ریزی شده‌است. باید واحدهای صنعتی ایجاد و به‌عنوان شغل با درآمد مناسب، در قالب شرکت تعاونی توسط دهیاران هدایت شود.
استاندار مازندران گفت: با کار و تلاش می‌توان در اشتغال فعال شد و در بخش دام‌پروری صنعتی، آموزش ارائه داد. در تامین خوراک دام نیز کمک کرده‌ایم. همچنین خرید تضمینی شیر را برعهده گرفته‌ایم و کمک کار خواهیم‌شد تا در تولید گوشت قرمز سرآمد باشیم.
حسینی‌پور گفت: با توجه به پیری جمعیت، باید به سمت رشد جمعیت رفته و آموزش‌وپرورش براساس نیاز در روستاها مهارت ایجاد کنند.
استاندار مازندران اظهار کرد: همه تلاش دولت برای توانمندسازی روستاهاست. ما با کشورهای سی‌آی‌اس، طرف قرارداد شدیم و در تلاشیم که مازندران به هاب صادرات کشور تبدیل شود. وی افزود: تا 80 درصد تسهیلات می‌دهیم تا بوم‌گردی و مناطق ویژه گردشگری ایجاد شود. سالانه 40 میلیون جمعیت در مازندران رفت‌و‌آمد دارند شما نیز باید در گردشگری این منطقه سهم‌بَری کنید.
وی افزود: ناامیدی مهمترین عامل عقب‌ماندگی است و هدف ما برای رسیدگی به روستاها، مولدسازی روستاهاست تا اینکه روستایی احساس کمبود نکند. چرا که روستاها می‌توانند در برنامه 5 ساله وارد کار شوند.
ذکریایی، دهیار ولو هم در سخنانی با اشاره به مشکلات روستای ولو گفت: راه روستایی مهمترین مشکل است که از راه مناسب برخوردار نیستیم و از ولو تا گلوگاه و بهشهر کیلومترها جاده نامناسب داریم.
وی افزود: در بخش تلویزیون و مخابرات با مشکل مواجه هستیم که برای حل مشکل تاکنون این امر محقق نشده‌ است.
به گفته ذکریایی، طرح هادی 10 سال است که تصویب و اجرا نشد.
وی یادآور شد: محدودیت‌هایی در بافت جدید برای ساخت‌وساز داریم زیرا در بافت قدیم گنجایش نداریم و در خارج از بافت هم امکانات نداریم.
دهیار روستای ولو گفت: کم‌آبی مشکل مهمی است که وجود دارد و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از دیگر دغدغه‌های جدی است که موجب مهاجرت جوانان شده و باید در این بخش تلاش شود تا در رفع مشکلات اشتغال اقدام شود.
پایان‌ پیام/86002/م

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/714970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور