پیام مازند

آخرين مطالب

بدعهدی شرکت آسمان برای زائران امام رئوف در نوشهر اجتماعي

بدعهدی شرکت آسمان برای زائران امام رئوف در نوشهر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران فرودگاه نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه مازندران از اهمیت زیادی در جابجایی مسافر برخوردار است و با توجه به راه اندازی خط پروازی نوشهر- مشهد از 15 سال قبل تاکنون و رساندن سریع زائران حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس این اهمیت صدچندان شده است.
در این 15 سال که خط پروازی نوشهر مشهد راه اندازی شده است در هفته دو بار این پروازها صورت می گیرد، به صورت سالانه بیش از 10 هزار نفر در این مسیر جابجا می‌شوند و90 درصد لیست پرواز این خط در فرودگاه نوشهر تکمیل شده است و باید به این نکته توجه کرد که عاشقان امام رضا (ع ) که نتوانستند بلیت تهیه کنند بارها به فرودگاه مراجعه کردند تا شاید در لیست انتظار بتوانند خود را با پرواز به مشهد مقدس برسانند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
شوک بزرگ به مردم نوشهر با لغو پروزا نوشهر- مشهد
اما آنچه طی چند روز گذشته شوک بزرگی را به مردم نوشهر وارد کرده است اینکه وزیر راه و شهرسازی در مراسم یادواره شهید شیرودی اعلام کرد خط پروازی نوشهر- مشهد که با شرکت آسمان نیز صورت می گیرد از این به بعد به فرودگاه رامسر انتقال می یابد و این خبر و اینکه "ابوذر شیرودی" مدیر عامل شرکت آسمان فرزند شهید شیرودی بر این موضوع اصرار داشت موجب نگرانی و نارضایتی شدید مردم شهرهای نوشهر، کلاردشت، چالوس و نور شد که از این فرودگاه به مشهد مقدس پرواز می کردند.
"مریم نظری" یکی از شهروندان نوشهری که در طول سال چند بار برای زیارت حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا به مشهد سفر می کند در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام نارضایتی شدید از این تصمیم شرکت آسمان و خبر وزیر راه گفت: به علت طولانی بودن مسیر نوشهر به مشهد با خط زمینی، به عنوان یک شهروند نوشهری همواره از فرودگاه شهر خودم به مشهد سفر می کنم و بدون اینکه احساس خستگی کنم به این سفر می روم و برمی گردم.
وی افزود: چند روز گذشته از زمانی که این خبر را شنیدم بسیار ناراحت هستم چرا که وقتی شهر خودمان دارای فرودگاه است چرا باید این سفر از رامسر که بیش از یک ساعت در روزهای عادی فاصله دارد صورت بگیرد در حالیکه در روزهای تعطیل با افزایش ترافیک شهری وحضورمسافران این مسیر به بیش از سه ساعت افزایش پیدا می کند.
"مجتبی سالارمنش" نیز یکی از شهروندان چالوسی که برای درمان فرزند خود مجبور است در طول ماه و سال بارها به یکی از بیمارستان‌های مشهد سفر کند به خبرنگار ایسنا در نوشهر، گفت: از آنجایی که مسیر خورویی تا مشهد طولانی است من از فرودگاه نوشهر به مشهد سفر می کنم و در طول این سفرها هم به حرم آرامش قلب‌ها می روم و هم مراحل درمان فرزندم را انجام می دهم .
تصمیم عجولانه "شرکت آسمان" دل مردم منطقه را به درد آورد
وی بیان کرد: با این تصمیم عجولانه و به دور از تدبیر وزیر و شرکت آسمان، دل بسیاری از مردم منطقه شکست و از مسئولان منطقه اعم از فرماندار و نماینده مجلس و سایر مسئولان می خواهم پیگیر این موضوع باشند زیرا این دغدغه تنها مختص شهرستان نوشهر نیست بلکه به شهرستانهای چالوس و کلاردشت و نور نیز برمی گردد.
مسئولان مسیر پرواز به مشهد را از فرودگاه نوشهر برقرار کنند
آیت الله محمود مشایخ امام جمعه نوشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته نوشهر ضمن ابراز نارضایتی از تصمیم شرکت آسمان گفت: هفته گذشته پرواز نوشهر به مشهد از فرودگاه این شهرستان به دلایلی لغو شده که از مسئولان انتظار می رود این پرواز را به زودی با انعقاد قرارداد جدید با شرکت دیگری مجدد برقرار کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال زیاد مردم، برقراری پرواز مسیر نوشهر به مشهد برای این شهرستان بسیار ضروری است.
در ادامه خبرنگار ایسنا جویای این موضوع و نگرانی مردم از رستم زرودی فرماندار نوشهرشد.
وی با بیان اینکه این خبر و تصمیم، بسیار ناگهانی اتفاق افتاد، بیان کرد: پنج شنبه هفته گذشته یادواره شهید شیرودی با حضور وزیرراه در شهر شیرود برگزار شد و فردای آن روز خبر دادند که خط پروازی نوشهر- مشهد توسط شرکت آسمان به رامسر انتقال یافت که ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی مدیرعامل شرکت آسمان است.
فرماندار نوشهر با بیان اینکه دل مردم نوشهر و منطقه و زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا از این خبر به درد آمد، افزود: این موضوع به هیچ عنوان برای ما قابل پذیرش نیست زیرا در طول 15 سال که از راه اندازی خط پروازی نوشهر به مشهد می گذرد همواره این پرواز در نوشهر تکمیل بوده است .
زرودی به بیان اماری از تعداد مسافران در سال 1401 پرداخت و گفت: این پرواز یک پرواز مذهبی است و در سال گذشته حدود 18 هزار مسافر از نوشهر به مشهد سفر داشتند و همواره این مسیر تکمیل بوده است و برخی مسافران که نتوانسته بودند بلیت تهیه کنند ناچار شدند در فرودگاه پای پرواز بمانند تا شاید با لغو شدن پرواز مسافری خود را به مشهد برسانند.
حرکت ناجوانمردانه شرکت آسمان در حق مردم نوشهر
وی به ناراحتی و عصبانیت مردم نوشهر، چالوس و سایر شهرستان‌های اطراف از این موضوع اشاره کرد و گفت: حرکت ناجوانمردانه شرکت آسمان را در حق مردم نوشهر به هیچ عنوان تایید نمی کنم.
فرماندار نوشهربا اشاره به پیگیری های صورت گرفته و نامه نگاری با استاندار مازندران و تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار کرد: صحبت‌ها و پیگیری هایی با مدیرکل فرودگاه، رئیس فرودگاه نوشهر، دفتر شرکت در تهران شده است و بر اهمیت این موضوع تاکید شده است و نگرانی مردم منطقه نیز به سمئولان مربوطه انتقال داده شد.
زرودی ادامه داد: محمد علی محسنی نماینده مجلس با وزیر و معاونان و رئیس فرودگاه‌های کشور دیدار داشت و در صحن علنی مجلس هم بیان کرد و پیگیر این موضوع هست که این پرواز برگردد.
در ادامه محمدعلی محسنی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط پروازی نوشهر-مشهد خط پروازی آنتالیا و سایر سفرهای تفریحی نبوده است بلکه مسافران آن محبان امام رضا (ع) بوده اند، اظهار کرد: مدت 15 سال است که این پروازها در فرودگاه نوشهر انجام می شود و از نظر اقتصادی و بازرگانی تاکنون مشکلی را برای شرکت آسمان بوجود نیاورده است و همواره مسافران ان تکمیل بوده اند.
وی افزود: در این مدت از نظر ایمنی پرواز نیز حتی یک مورد نامناسب نداشته است و همه این‌ها دلیل بر مناسب بودن و بدون اشکال بودن خط پروازی نوشهر به مشهد و برعکس بوده است.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت با بیان اینکه حال که دو روز پرواز نوشهر- مشهد را به چهار روز تبدیل نکردند، تاکید کرد: اصلا انتظار نبود که این پرواز در فرودگاه نوشهر کنسل شود و این موضوع مورد نارضایتی شدید مردم منطقه است.
محسنی بندپی با اشاره به دیدارهای خود با وزیر راه و معاونان وزیر درباره این موضوع گفت: پیگیری های مجدانه‌ای با مدیرعامل شرکت آسمان و رئیس فرودگاه کشور داشتم و این قول را دادند که ظرف این چند روز پرواز نوشهر- مشهد بازگردد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/715388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران