پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/715717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاس گل مهدی طارمی وارد پلی‌استیشن شد!

مهاجم خطرناک یحیی هشت گله شد

واکنش کارتال به ناراحتی علیپور از تعویض

نایب قهرمان جهان افتخارش را پیشکش امام مهربانی کرد

سابقه حضور پاپ جدید در میادین ورزشی

نفرات برتر مسابقات جودو جوانان کشور مشخص شدند

محکومیت 12 میلیاردی به سود ساکت الهامی

اولین طلای قایقرانان ایران در قهرمانی آسیا 2025

رضا عطاران خطاب به مردم: نگران نباشید، همه چیز درست می شود؛ انشالله همه مشکلات حل می شود

واکنش قوه قضائیه به استوری خواهر تتلو: هنوز هیچ حکم قطعی ابلاغ نشده است

انسداد 10 روز جاده کندوان اعلام شد

برپایی جشنواره بهارنارنج به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در بابل + عکس

کارگردان «من ترانه 15 سال دارم» : از سال 58 تا کنون، برای ساخت فیلم ذره‌ای رانت یا پول از جایی نگرفته‌ام...

ممنوعیت استفاده از کیف‌پول‌های ناشناس و ارزهای رمزنگاری‌شده در اتحادیه اروپا به تصویب رسید

اینفوگرافی/ خرید 25 هزار تُنی برگ سبز چای از بهر‌ه‌برداران

افشاگری میثاقی در شبکه ورزش درخصوص بازی خونه‌‌به‌خونه

«سیگار الکترونیکی» هم سم وارد ریه شما می کند/ 180 طعم‌دهنده که بی‌خطر نیستند!

خبرنگار روس: نمایشگاه کتاب از منظم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که دیده‌ام

وبینار آموزشی تازه‌های سلامت در ارولوژی و سالمندی برگزار شد

افشای حقیقت تلخ فوتبال ایران از سوی مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی

امیدواری جباری به حضور یک بازیکن در نیمه‌نهایی جام حذفی

کاتاروهای برتر کشور در اردبیل معرفی شدند

عنافجه: رقابت واقعی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا تازه آغاز شده است

آقامیرزایی برنز گرفت

مشکلات دختر دونده کم‌بینا: پیست تمرینم مثل سیمان است

کشتی روی موج تختی

طلوع‌کیان سرمربی تیم والیبال چادرملو ماند

ستاره‌های فولاد در ژاپن به یاد سید!

انتقال غیرمنتظره؛ آزمون مقابل من‌سیتی و یوونتوس!

مسابقات بین‌المللی تور تنیس آسیا در اصفهان آغاز شد

آئین سنتی مجمع سری در بابلسر + فیلم

مشهد مقدس در سالروز میلاد امام رضا (ع) غرق در نور و سرور شد + فیلم

فریز دهها همت پول بدون کارایی دردست مردم|رونق تولیدبا واگذاری بسته های سرمایه گذاری بینام

برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌ المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در تهران

چگونه «چربی کبد» را کاهش دهیم

پیش‌بینی ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات هرمزگان / دریا در وضعیت نسبتاً پایدار

61 میلیارد تومان فروش در سه روز اول نمایشگاه کتاب

شتاب بیمه دی در مسیر هوشمندسازی و ارتقاء خدمات پس از فروش

پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران 124 درصد افزایش داشته است

پیام نیازمند نگران پرسپولیس

توکلی: شرایط پاراوزنه‌برداری در بازی‌های کشورهای اسلامی منصفانه نیست

فرزام: خبری از مربی خارجی نیست

نفرات برتر مسابقات MMA قهرمانی کشور مشخص شدند

بانوان والیبال نشسته ایران حریفان خود در قهرمانی آسیا را شناختند

شروع مقتدرانه محمدسیفی در راه تکرار قهرمانی PFL

بررسی نهایی محل جشن قهرمانی تراکتور

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی در ساری

تداوم صدرنشینی سرلیماک رامسر در لیگ 2 فوتسال کشور

چالش های گردشگری بدون برنامه در بابلسر

مناسبت روز/ شنبه، 20 اردیبهشت‌ماه