پیام مازند

آخرين مطالب

روش انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - یادگیری انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول دومین مرحله پس از نصب کیف پول، برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است. فرقی نمی‌کند که ما برای نگهداری از دارایی دیجیتالی خود قصد استفاده از کیف پول سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری را داریم. اصول کلی کار برای ارسال رمزارز به کیف پول یکسان است. مهم‌ترین اصولی که در این فرآیند باید یاد بگیریم، درک مفاهیم کلید خصوصی، کلید عمومی و آدرس عمومی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
چه به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشیم و چه در این عرصه کارکشته و کهنه‌کار باشیم، باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشیم که در این دنیای غیرمتمرکز هرکسی باید بانک خودش باشد و بدون داشتن کیف پول ارز دیجیتال هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. در این مقاله از صفر تا صد روش انتقال ارز دیجیتال به کیف پول را شرح می‌دهیم.
کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ کیف پول ارز دیجیتال یا «والت» (Wallet) ابزاری برای نگه‌داری و دسترسی به ارزهای دیجیتال است، مانند کیف پول فیزیکی است که از آن برای نگه‌داری کارت‌های بانکی و وجه نقد استفاده می‌کنیم. البته این کیف پول‌های رمزنگاری شده به‌صورت فیزیکی نیستند، در حقیقت آنها نرم‌افزارهایی هستند که به شبکه بلاک‌چین متصل می‌شوند. موجودی دارایی ارز دیجیتال و سابقه معاملات اطلاعاتی هستند که بر روی کیف پول ارز دیجیتال ذخیره می‌شوند.
کلید خصوصی، کلید عمومی و آدرس عمومی پس از نصب و راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال برای هر فرد یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی منحصربه‌فرد تولید می‌شود.
کلید خصوصی (Private-Key): یک عنصر بنیادی در رمزنگاری و حفظ امنیت شبکه‌های ارز دیجیتال است. در این شبکه‌ها هر کلید عمومی از یک کلید خصوصی تولید می‌شود و آدرس عمومی با استفاده از آن ایجاد می‌شود. ما از کلید خصوصی باید به شکلی امن مراقبت کنیم. برای تأیید تراکنش‌های خود هنگام ارسال از کیف پول خود به دیگران و یا رهگیری ارزهای دیجیتال دریافت شده به کلید خصوصی نیاز داریم.
کلید عمومی (Public-Key): این کلید باهدف به اشتراک گذاشتن میان همه افراد ایجاد می‌شود. وقتی می‌خواهیم برای دوست خود بیت‌کوین ارسال کنیم، او آدرس عمومی کیف پولش را برای ما ارسال می‌کند.
آدرس عمومی (Public-Address): از این آدرس مانند شماره‌حساب بانکی برای انتقال پول استفاده می‌شود. مفهوم انتقال ارز دیجیتال از کیف پول در حقیقت رمزارزها به‌صورت فیزیکی در کیف پول دیجیتالی وجود ندارند. ارزهای دیجیتال درون شبکه بلا‌ک‌چین قرار دارند و برای دسترسی به آنها نیاز به یک کلید خصوصی داریم. پس چگونه می‌توانیم ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول منتقل کنیم؟
برای مثال، می‌خواهیم از کیف پولمان مقداری بیت‌کوین برای دوست خود ارسال کنیم. زمانی که اجازه می‌دهیم تا بیت‌کوین به کیف پول طرف مورد نظرمان ارسال شود، با امضایی مالکیت آن ارز را که به آدرس کیف پول دوست خود فرستاده‌ایم، تأیید می‌کنیم. به بیانی ساده‌تر وقتی رمز ارزی را برای کسی ارسال می‌کنیم، اطلاعات مربوط به مالکیت او به‌صورت دائمی و غیرقابل‌تغییر در شبکه بلاک‌چین ثبت می‌شود. در فرآیند انتقال ارز دیجیتال به کیف پول، فقط مالکیت آن تغییر می‌کند و به شکل واقعی ارز دیجیتال منتقل نمی‌شود. والت ارز دیجیتال که دارایی‌های ما را در خود ذخیره می‌کند در واقع بخش کوچکی از شبکه بلاک‌چین است که ما اجازه دسترسی به آن را داریم.
انتقال رمزارز به کیف پول چگونه انجام می‌شود؟ سازوکار انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول یا از یک کیف پول به کیف پول دیگر یکسان است. فرقی نمی‌کند صرافی که از آن استفاده می‌کند خارجی باشد یا صرافی ارز دیجیتال ایرانی، در اینجا ما یک روش کلی را برای شما توضیح می‌دهیم. ممکن است برخی از مراحل باتوجه‌به صرافی و یا کیف پولی که از آن استفاده می‌کنید متفاوت باشد اما به‌طورکلی روش انتقال ارز دیجیتال در همه پلتفرم‌ها یکسان است.
برای انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی به کیف پول باید مراحل زیر را طی کنیم:
پس از ورود به کیف پول‌های نرم‌افزاری گزینه Receiveیا Deposit را پیدا می‌کنیم. در کیف پول سخت‌افزاری نیز به همین روش عمل می‌کنیم. کیف پول خود را به کامپیوتر متصل می‌کنیم، رمز عبور را وارد می‌کنیم و وارد منوی Receive می‌شویم. پس از انتخاب ارز دیجیتال موردنظر و تأیید دستگاه، آدرس عمومی ظاهر شده روی دستگاه و نرم‌افزار باید یکسان باشد. آدرس عمومی یا همان آدرس کیف پول برای هر ارز دیجیتال منحصربه‌فرد است.
در مرحله بعدی لازم است که آدرس عمومی کیف پول خود را کپی کنیم زیرا به این آدرس برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول نیاز داریم.
حالا باید وارد والت صرافی خود شویم و برای برداشت دارایی به دنبال گزینه برداشت Withdraw))باشیم.
پس از انتخاب نوع دارایی، نام ارز دیجیتالی که می‌خواهیم انتقال دهیم را انتخاب می‌کنیم.
در این مرحله آدرسی که قبلاً کپی کرده‌ایم را در بخش Recipient’s Addressجای‌گذاری می‌کنیم.
نوع شبکه انتقال را در قسمت Transfer Network انتخاب می‌کنیم. ارزهای دیجیتال را می‌توانیم در بستر شبکه‌های مختلف انتقال دهیم که هرکدام از آنها کارمزد متفاوتی دارند. برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول، باید شبکه انتقال مبدأ و مقصد یکی باشد.
در نهایت گزینه Submit یا تأیید را انتخاب می‌کنیم.
در آخر برای تأیید نهایی با بخش Security Verification روبرو می‌شویم. روش‌های تأیید امنیتی در صرافی‌ها متفاوت است و پس از تکمیل کردن این مرحله، ارسال ارز دیجیتال به کیف پول نهایی می‌شود. انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به کیف پول دیگر آدرس عمومی کیف پول برای شبکه مانند بیت‌کوین و یا اتریوم متفاوت است. در ادامه مراحل ارسال و یا دریافت ارز دیجیتال از یک کیف پول به کیف پول دیگر را آموزش می‌دهیم.
در ابتدا وارد کیف پول می‌شویم و برای ارسال از گزینه send و برای دریافت گزینه Receive را انتخاب می‌کنیم.
پس از ایجاد آدرس عمومی در کیف دریافت‌کننده، مقدار ارز دیجیتال مورد نظر در کیف پول ارسال‌کننده را انتخاب می‌کنیم.
پس از تأیید اطلاعات و موجودی خود، گزینه Send Transaction را انتخاب می‌کنیم.
در آخر آدرس عمومی کیف پول فرستنده را در اختیار دریافت‌کننده قرار می‌دهیم. پس از تأیید تراکنش، رمزارزها از یک کیف پول به کیف پول دیگر ارسال می‌شوند. نکات مهم در خصوص انتقال ارزهای دیجیتال

پیام مازند

در این قسمت قصد داریم چند نکته و ترفند برای تراکنش‌های کریپتوکارنسی را آموزش دهیم.
برای واردکردن آدرس کیف پول بهتر از گزینه COPY و PASTE استفاده کنیم. نوشتن آدرس به‌صورت دستی توصیه نمی‌شود.
در صورت امکان برای انتقال ارز دیجیتال از بستر ترون (TRC20) استفاده کنیم زیرا کارمزد کمتری نسبت به بستر اتریوم (ERC20) دارد.
انتقال ارز دیجیتال گاها ممکن است چند ساعت زمان ببرد، پس نباید نگران باشیم و اجازه بدهیم این زمان سپری شود.
اگر اولین‌بار است که می‌خواهیم رمزارزی را انتقال دهیم بهتر است مقدار بسیار کمی را ارسال کنیم تا مطمئن شویم که همه چیز درست پیش می‌رود. جمع‌بندی نهایی انتقال ارز دیجیتال در این مقاله به تمام نکات لازم برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول اشاره کردیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت داریم و میزان رمزارزهای ما زیاد است، بهتر است از یک کیف پول معتبر و مطمئن استفاده کنیم. کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل آفلاین بودن می‌توانند گزینه مناسبی باشند. در نهایت انتخاب صرافی و استفاده از کیف پول، به خود ما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب صرافی و کیف پول، حتماً تحقیق و بررسی انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/715981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد