پیام مازند

آخرين مطالب

آزادراه غرب مازندران لنگ صدور مجوز ساخت جزایر؛ بوی دریاخواری می آید! گفتگو

آزادراه غرب مازندران لنگ صدور مجوز ساخت جزایر؛ بوی دریاخواری می آید!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - پروژه آزادراه غرب مازندران از چالوس تا رامسر به طول 90 کیلومتر با آنکه جزو مصوبه هیئت دولت در مازندران است ولی اما و اگرهایی برای اجرای آن وجود دارد.
این پروژه قرار است ترافیک سنگین و کشنده غرب مازندران را مهار کند و گزینه‌های متعددی برای اجرای آن از سال‌ها قبل مطرح شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اجرای پروژه از مسیر جنگلی و ساخت جزایر گردشگری و تفریحی در داخل دریا مهمترین پازل این طرح راهسازی و گردشگری است. پشت پرده این پروژه ملی و بزرگ، هلدینگ ها و کنسرسیومی از بانک‌های مختلف حضور دارند و این سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه خود چشم به اجرای ماریناهای ساحلی و جزایری در داخل دریا دارند تا سرمایه گذاری روی این طرح ملی برایشان توجیه پذیر و اقتصادی شود.
هیئت دولت در جلسه بیست و هفتم مهر به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس- رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با «شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر» به سهامداری کنسرسیوم چندین بانک و گروه کاپداج (شامل شرکت‌های پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.
اجرای پروژه آزادراه غرب مازندران در قالب کنسرسیوم بانکی
محمد آزاد مسئول دفتر استانداری در غرب مازندران در حاشیه نشست بررسی وضعیت راه‌های غرب استان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آزادراه چالوس رامسر دارای مجوز است و باید به صورت کنسرسیوم صورت گیرد، افزود: همچنان وضعیت اجرای این پروژه چندان روشن نیست.
وی با بیان اینکه مشخص نیست این آزادراه به چه صورت اجرا می‌شود، گفت: ساخت این آزادراه برای رفع مشکلات حوزه راه در غرب استان ضروری به نظر می‌رسد.

پیام مازند

وی با اشاره به وضعیت جاده کناره مازندران، تعریض پل‌های ارتباطی در منطقه غرب استان را لازم دانست و گفت: وضعیت این محور چندان زیبنده نیست و در پروسه زمانی چهارخطه شدن این محور به خوبی در حال انجام بود و طی چند سال این مسأله در محاق قرار گرفت.
آزاد با عنوان اینکه باید ببینیم مجموعه استان و دستگاه‌های اجرایی چه کمکی می‌توانند داشته باشند، گفت: چشم امید مردم به مسئولان است و ساخت آزادراه می‌تواند مشکلات را حل کند.
مسئول دفتر استاندار در غرب مازندران با بیان اینکه شرایط راه‌های منطقه با توجه به حجم مسافران و ترافیک خوب نیست، گفت: در حوزه گردشگری و دیگر زمینه‌ها باید اقدامات مناسبی صورت گیرد زیرا وقتی هتلی پنج ستاره ایجاد می‌کنیم باید گردشگران از آن استفاده کنند از این رو تقویت زیرساخت‌ها لازم است.
آزاد راه چالوس - رامسر در مسیر کناره 92 کیلومتر طول دارد که غرب مازندران با اجرای این طرح ملی برای همیشه با معضل مهم ترافیک در این منطقه گردشگرپذیر کشور خداحافظی خواهد کرد.
مدیر کل جدید ساخت و توسعه راه‌های استان مازندران با اشاره به اینکه پروژه آزادراه غرب مازندران توسط گروهی از 10 شرکت بزرگ اجرا می‌شود، هزینه ساخت آن را هزار و 380 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: قرار است با مصالح تونل‌ها جزایری نیز در دریا برای سرمایه گذاران احداث شود.
محمد تنها در گفتگو با خبرنگار مهر هزینه احداث جزایر را 900 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این پروژه مصوبه هیئت وزیران را دارد و مسیر یابی شد و در بخش کوهستانی و از دل جنگل اجرا می‌شود.
این پروژه مصوبه هیئت وزیران را دارد و مسیر یابی شدو در بخش کوهستانی و از دل جنگل اجرا می‌شود وی با بیان اینکه احداث جزایر هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: اگر این مسئله حل شود سرمایه گذار برای اجرای پروژه انگیزه پیدا کند و باید مجوز این طرح گرفته شود.
تنها ادامه داد: مجری این پروژه مشخص شده و طول آزادراه 90 کیلومتر بوده و دارای 11 کیلومتر پل، هشت دستگاه تقاطع، 79 کیلومتر تونل است و از بخش کوهستانی عبور می‌کند.

پیام مازند

وی افزود: این پروژه مجوز ماده 23 را نیز دارد و مطالعات پدافند غیرعامل آن صورت گرفته و مطالعات زیست محیطی در دست اقدام است.
بیم و اضطراب حاشیه نشینان ساحل و جنگل
نداشتن کنار گذر و کمربندی مناسب در غرب مازندران سبب شده تا در روزهای تعطیل و ساعت مختلف شبانه روز ترافیک سنگین در محورهای غرب استان مازندران شاهد باشیم به گونه‌ای که تردد در مسیر دو ساعته چالوس تا رامسر به بیش از چند ساعت می‌رسد.
اگرچه ساخت آزادراه و کنارگذر در غرب مازندران امری الزامی و ضروری به نظر می‌رسد اما ساخت جزایر گردشگری در داخل دریا دارای اما و اگرهایی است و شهروندان غرب مازندران چندان به فرجام این اقدام خوشایند نیستند و نگران آن هستند که پدیده دریاخواری نیز همانند جنگل و کوه خواری در منطقه شتاب گیرد.
مردم مازندران از اجرای پروژه‌های راهسازی نظیر آزادراه ناتمام تهران - شمال چندان خاطره خوشی ندارند و این پروژه با آنکه سه دهه از آغاز آن می‌رسد اما هنوز به مقصد نرسید درحالی که عرصه‌های وسیعی از منابع طبیعی تخریب و درختان زیادی قطع شده است.
گذر پروژه آزادراه غرب مازندران از دل جنگل و کوهستان‌های هیرکانی و ساخت جزایر گردشگری در دریا، نیازمند آن است تا نظارت بیشتری در مراحل اجرای طرح صورت گیرد تا آیندگان، گذشتگان را به میراث خواری متهم نکنند.
کد خبر 6448239

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/891046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شروع مذاکره با جدی‌ترین گزینه هدایت تیم امید

حذف صفر از پول ملی چقدر شدنی است؟

واکنش امام جمعه اردبیل به ادعای حمله نظامی ترامپ به ایران/ قیمت بنزین، آب، برق و گاز در ایران آن گونه است ترامپ در اروپا سراغ ندارد

تذکر رئیس قوه قضاییه درباره استفاده بیش از حد لامپ در جلسه شورای اداری مازندران

انریکه: در دنیا مربی مثل آنچلوتی نداریم

معرفی برترین‌های انتخابی تیم‌های ملی اسکیت سرعت و فری‌استایل

همکاری جدید دنزل واشینگتن و رابرت پتینسون

توزیع 18 تن بذر سویا در ساری

خلیج فارس همیشه به این نام باقی خواهد ماند

پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ناشنوای کشور در بابلسر

مسئولان اجرای قانون جوانی جمعیت را معطل نکنند

صفرها با پول ایران خداحافظی می‌کنند؟/ شقاقی: پیش‌شرط‌ها برای اجرای این کار مهیا نیست

جاده چالوس همچنان مسدود است

هراز یک‌طرفه شد

جزیره کیش مهیای حضور در عرصه های بین المللی می شود

«در لحظه‌های بعدی این خیابان» در نمایشگاه کتاب

گزینه جذاب سیتی؛ پپ ستاره بارسا را می‌خواهد

ژاپن غول ساختگی ایرانی شد که لایق قهرمانی بود

تمجید ناظر IPC از سطح پارادوومیدانی ایران

ملی‌پوشان تکواندو به اردو می‌روند

ضرر هنگفت 9 میلیارد دلاری مالک منچستریونایتد

کادر فنی ایرانی، تیم خوبی را تحویل پیاتزا می‌دهد

کندی ترخیص کالاها به دلیل تمرکز ثبت سفارش در وزارت صمت است

خلاصه بسکتبال شباب الاهلی - طبیعت

کابوس شانگهای؛ ستاره ایرانی تنهایی یک ست گرفت!

یزدانی: تابع دستورات کادرفنی هستم

مسابقات بین‌المللی کشتی جام هاشمی‌نژاد؛ هندی‌ها مدال‌های روز اول را درو کردند

سید عباس صالحی: فرهیختگان رسانه‌ای، چراغ پاسداری از ساحت کتاب را در دست گرفته‌اند

هندی‌ها مدال‌های روز اول را درو کردند

شعرخوانی زیبای پیمان یوسفی مجری و تهیه کننده برنامه ورزش و مردم برای مردم تبریز

شروع پیکار‌های لیگ برتر اسپوکس کشور + فیلم

برگزاری همایش روسای هیئت‌های ترای اتلون منطقه یک کشور در بابلسر + فیلم و عکس

از رؤیای «اول منطقه» تا تهرانِ بی‌برق؛ پناه به نور شمع در سرزمینِ نفت و گاز و آفتاب / خاموشی ها نماد انحطاط حکمرانی و فروپاشی تدریجی است!

45هزارمیلیاردتومان پول فیلترشکن به جیب چه کسانی رفته؟/ نیمی از کاربران، فیلترشکن مجانی استفاده می کنند

رونمایی از کتاب دستاوردهای شهیدجمهور برای زنان و خانواده

فلیک: به بازیکنانم گفتم در رختکن جشن قهرمانی بگیرند

کسب مدال طلا توسط دانشور در بخش انفرادی

26 غایب بزرگ لیگ ملت‌های والیبال 2025

مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری نوجوانان در قزوین آغاز شد

سرمربی ایتالیایی تیم‌ملی والیبال: رویای ما لس‌آنجلس 2028 است

چین 12 ماهواره محاسباتی به فضا فرستاد

پس‌لرزه‌های آتش بازی تام کروز در کن/ شان پن: کروز بهترین بدلکار دنیاست

آزادی 540 زندانی در مازندران همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه

سانحه رانندگی در جاده هراز چهار مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت

تراکتور در اوج، گل‌گهر در سد دفاعی؛ نگاهی به آمار جذاب لیگ برتر

پایان قرارداد مرد اول جشن قهرمانی‌های پرسپولیس

نبرد مدعیان در نیمه‌نهایی تنیس مسترز رُم

ملی‌پوش هندبال: کاستیلو به دنبال برطرف کردن ضعف باخت پنج دقیقه آخر ما در مسابقات است

جام جهانی عربستان؛ قطع سر، سقوط از ارتفاع و برق‌گرفتگی!

جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال تا 31 اردیبهشت مسدود است