رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
نیاز به بازمهندسی در زمینه کیفیت بخشی و تحول گرایی در سنجش داریم
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام مازند -
سالار قاسمی در نخستین جشنواره تولیدات نرمافزاری و دستساختههای ارزیابی و مداخله در حوزه اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز در مازندران با بیان اینکه در حوزه آموزش مازندران استان سربلند و فرهنگی است، گفت: این جشنواره اولین جشنواره تولیدات نرم افزاری و دست ساختههای ارزیابی و مداخله حوزه اختلال یادگیری است .
وی با بیان اینکه این جشنواره فصل نوینی در همکاری آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی است، گفت: امروز اگر جشنوارهای برگزار میشود ما باید در آن به دنبال آن بودیم از انقلاب آموزشی عقب نمانیم .
این مسئول با بیان اینکه تحول و انقلاب آموزشی از جشنوارههای کوچک شروع میشود، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی به مثابه سازمان یادگیرنده و نو آور است، ما چهار راهبرد داریم اول حکمرانی شبکههای و مشارکتی در نظام آموزش و پرورش استثنایی، سیاست گذاری مبتنی بر داده در نظام آموزش و پرورش استثنایی، مدیریت راهبردی در نظام آموزش و پرورش استثنایی و مدیریت تطبیقی در نظام آموزش و پرورش استثنایی است .
قاسمی با بیان اینکه مهمترین جلوه آموزش و پرورش استثنایی فراگیر محوری است، ترند های نوین جهانی در آموزش و پرورش توان محوری، عدالت اجتماعی و… است .
وی با بیان اینکه سازمان استثنایی باید سازمان یادگیرنده محور و نوآور باشد، افزود: معلم در انقلاب آموزشی راهبر یادگیری است .
این مسئول با بیان اینکه افق و چشم انداز ما در آموزش و پرورش استثنایی این است امروز مدرسه ویژه مامن، پناهگاه اجتماعی و احساسی خانوادههای با نیازهای ویژه است، گفت: توان فکری معلمان با این جشنوارهها بالا میرود .
وی گفت: تفاهم نامهی ارتقای فرصتهای برابر آموزش و توانبخشی برای نو آموزان و دانش آموزان ابتدایی امضا میشود .
قاسمی با بیان اینکه معلم در منظومه معرفی ما و دنیا سه ویژگی دارد عالم عامل، پژوهنده خلاق و مربی دلسوز است، اظهار کرد: نیاز به بازمهندسی در زمینه کیفیت بخشی و تحول گرایی در سنجش داریم .
وی با بیان اینکه ما باید در تشخیص و مداخله کارهای مهمتری انجام دهیم، افزود: تعهد ما توانمند سازی نیروی انسانی (آموزش و فناوری جدید) است .
این مسئول با بیان اینکه بحث در آموزش و پرورش دنیا فراگیری است، افزود: ما در بحث معلم رابط و کیفیت بخشی باید کمک کنیم .
قاسمی گفت: مطالعات یونسکو نشان میدهد دسترسی دانش آموزان به معلم با کیفیت و روشهای با کیفیت 40 درصد بزهکاری را کم خواهد کرد .
-
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۴:۱۵
-
۶ بازديد
-

-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/895882/