پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است شهرداری تهران

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و 500 دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و 500 دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از 10 سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.
علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و 40 دستگاه بسته شد که 509 دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.
مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان شود
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از 6 ماه 2 الی 3 هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم 30 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.
تولید هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل کفاف نیاز تهران را نمی‌دهد
وی افزود: کلانشهر تهران حداقل 9 هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از 50 درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.
علیزاده با بیان اینکه ما خودمان و مردم را نباید معطل تولید داخل کنیم، تصریح کرد: بنده طی بازدید از خطوط 45 دقیقه در ایستگاه ایستادم. این به دلیل ضعف و عدم نوسازی ناوگان ماست. باید به هر طریقی که شده اتوبوس وارد ناوگان شود تا شکاف 10 ساله را بپوشانیم. تولید داخل نمی تواند این مسائل را حل کند.
وی با اعلام اینکه در دوره سه ساله اخیر 659 دستگاه از ایران‌خودرو اتوبوس گرفتیم، یادآور شد: این تعداد اتوبوس مشکلی از مشکلات ما را کم نکرد.
تحویل 170 اتوبوس از سوی ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: شهردار تهران به محض تحویل مدیریت شهری قرارداد 175 دستگاه اتوبوس را با ایران‌خودرو منعقد کرد که 170 اتوبوس تحویل داده شد و مدل مالی آن نقد و غیر نقد بود. 500 میلیارد نقدی پرداخت شد و الباقی به صورت ملک تحویل کارگزار شد.
وی با اعلام اینکه ما شرکت عقاب، اسنا، مپنا و پارسیان موتور را برای عقد قرارداد فرا خواندیم، یادآور شد: مدل مالی ما برای این قراردادها به صورت 25 درصد نقد، 25 درصد غیر نقد و 50 درصد تسهیلات بود. این موضوع را با ایران‌خودرو نیز مطرح کردیم که گفتند ما فقط نقد کار می کنیم.
علیزاده همچنین تصریح کرد: ما اول دستمان را به سمت تولید داخل دراز کردیم؛ نکته اصلی این است که بانک‌های کشور هم تولیدکنندگان را حمایت نمی‌کنند، چراکه ‌می‌دانند این شرکت‌ها ظرفیت تولید را ندارند.
علیزاده با بیان اینکه مدل قرارداد خارجی ابتکار شهردار تهران است، تصریح کرد: ما در این مدل 20 درصد نقد و 80 درصد به صورت فاینانس پرداخت می‌کنیم. تمام مجموعه شهرداری پای کار آمده تا بتواند این نقدینگی را برای ورود اتوبوس هزینه کند.
وی ادامه داد: غیر ممکن است این مدل که برای چینی‌ها تعریف شده، برای تولیدکنندگان داخلی جوابگو باشد. اگر امسال این قرارداد را نمی‌بستیم این عدد بیشتر می‌شد؛ کمااینکه اواخر سال 1400 تعداد 40 دستگاه از شرکت عقاب گرفتیم که هر کدام 5 میلیارد تومان ارزش مالی داشت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه چینی‌ها وعده دادند تا شهریورماه این عدد را محقق کنند، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های این قرارداد دو هزار و 500 دستگاه تا شهریور سال آینده است و 80 درصد فاینانس آن سود زیر 5 درصد دارد و طی چند سال آینده پرداخت خواهد شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/775988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف کهکشانی که 7 میلیارد سال تغییر نکرده است

خالق اسکویید گیم: ترامپ و ماسک الهام‌بخش شخصیت‌های بی‌رحم بودند

آرش مجیدی از همسرش طلاق گرفت

روزنامه کیهان: به‌دلیل ملاحظات امنیتی، نام جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام نمی‌شود

سخنگوی دولت: مسیر مذاکرات را ترک نمی‌کنیم | اگر قانون حجاب ابلاغ می‌شد آیا همبستگی‌ای که در جنگ دیدیم را شاهد بودیم؟

به رسم قدرشناسی؛ محمد کبیری از همراهان پویش همدلی کیش تقدیر کرد

شهدای حمله تروریستی؛ نماد اخلاص و سخاوتمندی هستند

خدمت به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران یک موهبت الهی است

دیدار استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران با خانواده دانشمند هسته ای شهید دکتر باکویی در ساری

دیدار استاندار و مدیر کل بنیاد مازندران با خانواده دانشمند هسته ای شهید دکتر باکویی در ساری

دیدار مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی با معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران/ امیدآفرینی و باور به آینده در امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است

تامین خودرو ویژه جانبازان در اولویت تخصیص ارز قرار دارد

جمهوری اسلامی ایران پرچم حق را در جهان بر افراشته است/ اگر عاشورا نبود باطل بر حق غلبه پیدا می‌کرد

تمدید ممنوعیت شنا در دریای مازندران

قاچاقچی حرفه‌ای چوب در آمل به‌دام قانون افتاد

رتبه چهارمی دختر تیرانداز مازنی در رنکینگ جهانی

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از پروژه هنرستان تربیت بدنی

درخشش جوان رئالی برای عبور از بانوی پیر

کارتون جدید حمید سحری؛ رئال مادرید میخواد در این تورنمنت جدید هم پادشاهی کنه

التهاب زدایی، ضد سرطان و فشار خون و بهبود سلامت جنسی، همه در یک میوه تابستانی

از آرتروز زانو رنج می‌برید؟

این یک باور غلط است!

چه زمانی از عضله شل کن استفاده کنیم؟

استراحت های کمردرد به چه صورت باید باشد؟

سیو زیبای دی گرگوریو مقابل هویسن

گل اول رئال مادرید به یوونتوس

قیچی تماشایی والورده و مهار دی گرگوریو

فاصله 53 امتیازی امین اسماعیل نژاد تا صدر جدول لیگ ملت‌های والیبال 2025

پیش‌بینی 3 طلا برای وزنه‌برداری در ناگویا؛ تقویت مدال‌آوری بانوان در تکواندو

برنامه کامل قهرمانی جهان اعلام شد

شای؛ پردرآمدترین بازیکن تاریخ NBA

برنامه کامل مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 19 سال جهان

چاره لیورپول برای خرید بزرگ؛ ستاره بفروش!

تقوی: به بردها مغرور نشویم

تقوی: سلام نظامی اعضای تیم ملی، خودجوش بود

ستاره ایران سیزدهمین مهاجم برتر لیگ ملت‌ها

شش گزینه نهایی برای سرمربیگری پرسپولیس!

ادعای داغ؛ محرومیت ریکاردو ساپینتو بخشیده شد

بازیکن سابق چلسی، همه‌کاره ساپینتو در استقلال

معادلات سرگیجه‌آور؛ ایران این شکلی صعود می‌کند

بازگشت وریا غفوری به استقلال

عدالت می‌تواند هم پای توسعه حرکت کند/ در شرایط کنونی موظفیم با جدیت مضاعف به امور مردم بپردازیم

مراسم وداع و تشییع 2 شهید حملات رژیم صهیونیستی در فریدونکنار

لزوم تعامل مستمر و سازنده وکلا و کارشناسان با دستگاه قضا

اردوی گوش شکسته‌ها در رامسر

رامسر میزبان اردوی تیم ملی کشتی آزاد

آزادسازی بیش از 13 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در بابل

عزاداری مردم مازندران در رثای سالار شهیدان

دستگیری عاملان درگیری دسته جمعی در ساری

اعمال محدودیت‌های ترافیکی از فردا در جاده‌های مازندران