مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
49 هزار دانش آموز یازدهم و دوازدهم در 150 حوزه فیزیکی، امتحان نهایی خواهند داشت
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام مازند -
به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "فریدون کلبادی نژاد" در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت آموزشی که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار، معاون عمرانی استانداری و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: در تحقق شعار دولت چهاردهم در بحث عدالت آموزشی در حوزه فضا و تجهیزات و کیفیت بخشی، که از ماموریتهای با اولویت آموزش و پرورش محسوب می شود، تاکید پیگیری و مطالبهگری مجدانه استاندار مازندران و حضور دکتر خان محمدی را میطلبد تا ما بر حسب سهم و مسئولیت خود پیگیری بیشتری داشته باشیم. تدبیر کنیم تا در هفته دولت اتفاقات خوبی در استان ساری و جاری شود.
وی افزود: در کنار مباحث محور توسعه عدالت آموزشی با توجه به برگزاری امتحانات نهایی و تاثیر قطعی 60 درصدی معدل نیز از استاندار محترم درخواست حمایت و مصوبه داریم و همچنین در برگزاری امتحانات، عدم قطعی برق در نوبت صبح را خواستاریم و مباحث امنیتی حوزههای امتحانی در صورت شرایط در استان در خرید اسکن، چاپگر، موتور برق و از ردیفهای استانی هم اگر حمایت شویم سپاسگزار خواهیم بود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: 150 حوزه فیزیکی امتحان داریم که 19 هزار دانش آموز پایه یازدهم و حدود 30 هزار دانش آموز پایه دوازدهم و ترمیمی امتحانات نهایی خواهند داشت و کمکهای خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش از منابع ملی و استانی حدود 10 میلیارد به حساب مدارس واریز شده است.
وی ادامه داد: جلسه امروز بر اساس ابلاغیههایی که از سوی وزیر محترم کشور به استانداران مبنی بر استفاده از ظرفیت مشارکت و حضور فعال عظیم و بیپایان مردم به نوعی مردمیسازی برگزارشد ،منتج به رشد و شکوفایی خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: بر اساس سیاستهای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش مقام معظم رهبری موضوعات ضابطهمندی ،بهسازی، زیباسازی، مقاوم سازی و مصون سازی با رعایت اصول معماری و اسلامی تاکید موکد است.
وی یادآور شد: موضوع جداول 20 ماده 87 برنامه هفتم پیشرفت در اهداف کمی سنجههای عملکردی و ارتقاء نظام آموزشی که در حوزه سرانه فضا و کلاسهای هوشمند کلاسهای با تراکم بالای 35 و مقاوم سازی و بازسازی کلاسهای فرسوده و فاقد معیار که در دستور کار است، نظام مسئلههای فضای آموزشی کشور در آن تاکید شده است که ساماندهی مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموز، مدارس سنگی و ناایمن، مدارس با تراکم بالای 35 نفر، مدارس فرسوده یا مدارس با تخریب بازسازی و مقاوم سازی و سایر موضوعات از مسئلههای آموزش و پرورش است که در مباحث عدالت در فضای آموزشی به آن پرداخته میشود.
کلبادی نژاد گفت: در دستورالعملی که از سوی نوسازی کشور ابلاغ شد نظام راهبردی بین بخشی برای مسئولیت پذیری اجرای پروژهها تقسیم کار و تسهیلگری با مشارکت مردم یک ساختار چند سطحی پیش بینی شد که سطوح استانی شهرستان و بخشی را شامل میشود که با استفاده از ظرفیت مردم شریف خیران نیک اندیش و فرصتهای موجود به اهداف دست مییابیم.
-
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۱:۱۹
-
۱۱ بازديد
-

-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/893955/