حرکت راهبردی آموزش و پرورش مازندران به سوی پژوهشهای مسألهمحور
آغاز تدوین نظام مسائل پژوهشی استان با مشارکت فعال ادارات شهرستانی و ستادی
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام مازند -
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در نشستی تخصصی و راهبردی با حضور رؤسای ادارات و مدیران حوزه ستادی، سیدفضلاله انیران، معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش مازندران، بر ضرورت تغییر رویکرد پژوهش از سطحینگری و کلینگری به سمت پژوهشهای «مسألهمحور» تأکید کرد.
وی با انتقاد از پژوهشهای انتزاعی و فاقد کاربرد عملی، تصریح کرد: «دوران سفارشهای کلی و انتزاعی به پایان رسیده است؛ پژوهش باید از دل نیازهای واقعی ادارات برخاسته و در راستای حل مسائل عملی و جاری باشد.»
هدف اصلی این نشست، آغاز فرآیند شناسایی و جمعآوری مسائل اولویتدار ادارات شهرستانی و ستادی بود. بر اساس تصمیم اتخاذ شده، هر اداره موظف است حداکثر دو مسئله واقعی، جاری و قابل تحقیق را که تأثیر مستقیم بر عملکرد، بهرهوری یا رضایت ذینفعان دارد، معرفی کند.
انیران خاطرنشان ساخت: «هدف ما فهرست طولانی از مشکلات نیست، بلکه تمرکز بر آن یک یا دو مسئله کلیدی است که حل آن بتواند گرهای مهم از کار اداره را باز کند.»
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به تعهد حوزه پژوهش در تحلیل و اولویتبندی دقیق مسائل، افزود: «با همکاری شورای تحقیقات، دانشگاهها و ظرفیتهای علمی استان، این مسائل به فرصتهای پژوهشی ارزشمند تبدیل خواهند شد و مسیر تدوین نظام مسائل پژوهشی استان را هموار خواهند کرد.»
در پایان نشست، انیران ضمن قدردانی از تلاشهای اداره پژوهش و همراهی مدیران میدانی، اظهار امیدواری کرد: «با صداقت، دقت و اولویتبندی درست از سوی ادارات، پژوهش در آموزش و پرورش مازندران به ابزاری مؤثر در خدمت تصمیمسازی و اصلاح ساختارها تبدیل شود.»
-
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۱:۲۳
-
۱۰ بازديد
-

-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/906292/