مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد:
تفکر و سبک زندگی؛ کلید مهارتآموزی دانشآموزان در مسیر اجرای طرح نماد
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام مازند -
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت، اجرای دقیق و هدفمند طرح ملی «نماد» را مستلزم دغدغهمندی، برنامهریزی و مشارکت جمعی دانست. فریدون کلبادینژاد در جلسه استانی طرح نماد اظهار داشت: «اگر به دنبال آموزش، یادگیری و تربیت مؤثر هستیم، باید موانع را شناسایی و رفع کنیم. تحقق اهداف طرح نماد در گرو همکاری و جدیت تمام ارکان آموزش و پرورش است .»
وی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس باید ذهنی خلاق، توانمند و مسئلهمحور داشته باشند، افزود: برنامهریزی دقیق، نگاه سیستمی به مسائل، و حرکت در چارچوب یک نقشه راه مشخص، از عوامل کلیدی در تحقق اهداف تربیتی هستند .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ظرفیتهای موجود در کتب درسی، بر اهمیت درس «تفکر و سبک زندگی» بهعنوان یکی از منابع مهم آموزش مهارتهای زندگی تأکید کرد و گفت :
« در کتابهای درسی، مفاهیم ارزشی بسیاری نهفته است، اما درس *تفکر و سبک زندگی* جایگاه ویژهای دارد. این درس میتواند به سکوی پرتابی برای آموزش مهارتهای ارتباطی، تصمیمگیری، خودآگاهی، مدیریت احساسات، مسئولیتپذیری و حل مسئله تبدیل شود .»
او با بیان اینکه *تفکر و سبک زندگی* نباید به عنوان یک درس حاشیهای تلقی شود، افزود: «این درس باید جدی گرفته شود و در اجرای طرح نماد بهعنوان بستری کاربردی برای تقویت مهارتهای اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای فردی و اجتماعی به کار گرفته شود .»
کلبادینژاد در پایان خواستار آن شد که از ظرفیتهای بومی، تخصصی و نهادی استان در مسیر اجرای هرچه مؤثرتر طرح نماد استفاده شود و دانشآموزان را برای ورود به جامعهای مسئولانه و آگاه آماده کرد.
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/908021/