پیام مازند - استاندار مازندران با بیان این که شماری از پیمانکاران در این استان به دلیل نظارت ضعیف از محل طرح های مهم عمرانی اعتبارات فراوانی برای خود گرفتند و کاری انجام نمی دهند، گفت: مقابل همه این پیمانکاران بیمسئولیت مقاومت میکنم و اجازه ادامه فعالیت به آنان نخواهم داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، مهدی یونسی رستمی در جلسه کمیته راهبری کاهش تصادفات استان تصریح کرد: همین پیمانکاران اکنون که با نظارت دقیق و سفت و سخت مواجه شدند، برای ادامه فعالیت دست به دامن مسوولان ملی می شوند. اما بطور قاطع اعلام می کنم من مقابل این افراد ایستادگی می کنم.
وی توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد که این پیمانکاران بی مسوولیت در بعضی طرح های عمرانی اولویت دار استان بدون توجه به انجام تعهدات، اعتبارات دولتی را گرفتند و طرح ها را رها کردند.
وی افزود: اکنون که نظارت بر روند کار و تعهدات پیمانکاران سفت و سخت شد، مقاومت می کنند. بدانید ما در مقابل این افراد می ایستیم و تا زمانی که من هستم به این افراد اجازه ادامه فعالیت نخواهم داد و طبق قانون، طرح ها را نیز از دست این افراد گرفته و ضمن این که با آنان طبق مقررات قانونی برخورد خواهیم کرد طرح را نیز به پیمانکاران جدید واگذار می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تقاطع غیر همسطح کمربندی شمالی ساری سه راه جویبار با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال انجام است و طبق برنامه باید تا پایان مهرماه به بهرهبرداری برسد، تاکید می کنم این که پیمانکاران در استان طرح را بگیرند و سپس رها کنند دیگر در این خطه شمالی تا زمانی که بنده هستم، جایی نخواهند داشت.
استاندار مازندران با اشاره به ساماندهی 183 مورد سرعت کاه غیر مجاز که منجر به حذف 23 قطعه شد نیز گفت: برخی سرعتگیرها به صورت غیراصولی و بدون رعایت استانداردها در معابر استان نصب شدهاند، که برچیدن سرعتگیرهای غیرمجاز و اصلاح نقاط حادثهخیز با قدرت در دستور کار است.
ایشان با تاکید بر اینکه مردم باید اثر حذف این سرعت کاه ها را ببینند، گفت: سرعتگیرهای استاندارد باید صرفاً در نقاط ضرورت و با رعایت ضوابط فنی نصب گردند تا نه تنها ایمنی را افزایش دهند، بلکه باعث کندی بیمورد ترافیک و اتلاف انرژی نشوند.
استاندار مازندران در خصوص مرگ و میر های ناشی از تصادفات در استان نیز گفت: طبق اعلام راهنمایی و رانندگی 60 درصد مرگ و میرها در دورن شهری عابرین پیاده هستند، آماری که با انجام بهسازی طرح های عابرین پیاده قابل کاهش است. بر اساس آمار 40 درصد عابران پیاده ای که پس از تصادف فوت می کنند، بیش از 60 سال سن دارند. وی ادامه داد: بر جسته سازی محل عبور عابرین پیاده در خیابان های شهری مازندران باید از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار بگیرد.
مقام عالی دولت در مازندران به جایگزینی موتور برق برای چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع های شهرهای استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار از 88 نقطه چراغ راهنمایی و رانندگی که در شهرهای استان وجود دارد فقط 30 چراغ راهنما به موتور برق جایگزین مجهز شدند.
یونسی رستمی بر لزوم مسیر جایگزینی مسیر هراز با هدف کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزیر راه و شهر سازی هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای این طرح تخصیص یافته است. وی گفت: طبق آمار در چهار ماهه امسال در تعطیلات و پایان هر هفته شاهد حضور حدود پنج میلیون مسافر و گردشگر در استان هستیم، جمعیت شناوری که با زیر ساخت های استان سازگاری ندارد.