شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
اجتماعی

بازدیدهای سرزده کمکی برای ارتقای خدمات رسانی و شفافیت در مازندران

بازدیدهای سرزده کمکی برای ارتقای خدمات رسانی و شفافیت در مازندران
پیام مازند - بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان فرصتی مهم برای آشنایی نزدیک با روند عملکرد ادارات و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها فراهم می‌آورد.
  بزرگنمايي:

پیام مازند - بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان فرصتی مهم برای آشنایی نزدیک با روند عملکرد ادارات و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها فراهم می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، استاندار مازندران در ادامه بازدیدهای سرزده‌ی خود از ادارت و نهادها در گفتگویی اظهار داشت: هدف این بازدیدها، بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم می‌باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران در بازدید از بیمه سلامت و اداره‌کل کتابخانه‌ها و عملیات ساخت پروژه‌ی کتابخانه مرکزی ساری، یادآور شد: این بازدیدها در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و گره‌گشایی از کار مردم انجام می‌شود.
استاندار مازندران با تأکید بر این‌که بازدیدها به‌صورت غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اقدام به ما این امکان را می‌دهد که واقعیت‌های موجود در ادارات را از نزدیک مشاهده کنیم و به اجرای مطلوب‌تر قانون و آشنایی مردم با حقوق خود، کمک نماییم.
یونسی با اشاره به این‌که این نوع بازدیدها می‌تواند به افزایش شفافیت در مدیریت کمک کند، گفت: این بازدیدها فرصتی برای مشاهده مشکلات و چالش‌های موجود در ادارات است و می‌تواند منجر به دستورات فوری برای رفع آنها شود.
وی همچنین ارتباط صمیمانه با مراجعان و کارکنان را از ویژگی‌های این بازدیدها دانست و افزود: با این رویکرد، من به‌صورت مستقیم در جریان مشکلات و نیازهای آنان قرار می‌گیرم.
مقام ارشد دولت در مازندران گفت: این نوع بازدیدها به تقویت ارتباطات میان مسئولان و کارکنان کمک می‌کند و حس همدلی و همکاری را در محیط کار افزایش می‌دهد.
استاندار مازندران اشاره داشت: بازدیدهای سرزده تنها محدود به ادارات نیست و همچنین شامل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نیز می‌شود.
وی بر اهمیت سرعت‌بخشی به امور مردمی تأکید کرد و گفت: مردم نباید در بروکراسی اداری معطل بمانند و در صورت غیرمعقول بودن درخواست‌ها، باید نهایت توضیح و آگاهی لازم به آنان ارائه شود.
در پایان، دکتر یونسی خاطرنشان کرد: این بازدیدها به‌طور منظم با هدف شناسایی کاستی‌ها و ارتقای کیفیت خدمات انجام می‌شود. قطعاً این اقدام می‌تواند به افزایش پاسخگویی کارکنان و توسعه روابط مثبت بین مسئولان و کارکنان کمک نماید.
استاندار مازندران با تأکید بر این نکته که بازدیدهای سرزده مچ‌گیری نیست، تصریح کرد: در سر زده بودن بازدیدها واقعیت‌ها نمود بیشتری دارد و برای من انضباط سازمانی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی هستند.
قطعا بازدیدهای سرزده ابزاری مؤثر برای بهبود عملکرد ادارات و تسهیل در حل مشکلات موجود خواهند بود و این رویکرد می‌تواند در عملکرد بهینه کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی تاثیرگذار باشد.


نظرات شما