دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۴
اجتماعی

رقابت ۱۸۶ هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشنواره خلاقیت‌های جابربن‌حیان

رقابت ۱۸۶ هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشنواره خلاقیت‌های جابربن‌حیان
پیام مازند - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از مشارکت بیش از ۱۸۶ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان در جشنواره خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جابربن‌حیان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از مشارکت بیش از 186 هزار دانش‌آموز ابتدایی استان در جشنواره خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جابربن‌حیان خبر داد.

پیام مازند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران؛ ایمان اوانی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در مراسم تقدیر از برترین‌های مرحله استانی جشنواره جابربن‌حیان که در دبستان دخترانه فروغ دانش آمل برگزار شد، اعلام کرد: امسال بیش از 186 هزار دانش‌آموز ابتدایی با هدایت 60 هزار و 416 معلم راهنما در این جشنواره شرکت کردند و بیش از 85 هزار و 885 اثر خلاقانه و نوآورانه در زمینه‌های مختلف ارائه دادند.
وی افزود: از مجموع آثار ارائه‌شده در مرحله شهرستانی، پس از داوری‌های تخصصی، 252 اثر علمی و پژوهشی و 52 اثر فرهنگی هنری از 770 دانش‌آموز با هدایت 96 معلم راهنما به مرحله استانی راه یافتند.
اوانی با اشاره به ارتقای کیفیت طرح‌ها و استقبال گسترده دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته، گفت: در نهایت 51 دانش‌آموز با 22 طرح، شایسته دریافت تندیس ویژه جشنواره شناخته شدند و در مراسمی در آمل مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار، مرحله کشوری جشنواره جابربن‌حیان در استان اردبیل برگزار می‌شود و پس از اعلام سهمیه‌ها از سوی دبیرخانه کشوری، آثار برتر استان به همراه صاحبان طرح‌ها در این مرحله شرکت خواهند کرد.
مرتضی عسگری، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل نیز در این مراسم گفت: هدف اصلی جشنواره جابربن‌حیان، تربیت دانش‌آموزانی پرسشگر، کاوشگر و محقق است که بتوانند برای مسائل زندگی راه‌حل‌های علمی و منطقی بیابند.
وی افزود: امسال حدود 2 هزار دانش‌آموز با ارائه بیش از هزار و 84 طرح در محورهای شش‌گانه جشنواره شامل «طبقه‌بندی، تحقیق، مدل، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش» توانمندی‌های فردی و گروهی خود را به نمایش گذاشتند.
عسگری ادامه داد: پس از داوری آثار، 159 اثر به مرحله شهرستانی راه یافت و در نهایت 10 اثر برتر جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.
وی تأکید کرد: طرح جابربن‌حیان با ایجاد فضای پژوهشی، دانش‌آموزان را به تفکر علمی، حل مسئله و مشارکت در فعالیت‌های تحقیقاتی ترغیب می‌کند و نقش مهمی در آماده‌سازی آنان برای زندگی آینده دارد.


نظرات شما