يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
اقتصادی

امام جمعه اهل سنت کیش: اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد، پاسخ به یکی از مطالبات دیرینه مردم هرمزگان است

امام جمعه اهل سنت کیش: اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد، پاسخ به یکی از مطالبات دیرینه مردم هرمزگان است
پیام مازند - با هدف تسهیل تردد و تقویت پیوندهای اقتصادی، طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر استان هرمزگان رسماً آغاز به کار کرد؛ اقدامی که امام جمعه اهل‌سنت کیش آن را گامی مؤثر در جهت رفع یکی از مهم‌ترین و دیرینه‌ترین مطالبات مردم و فعالان اقتصادی منطقه دانست.
  بزرگنمايي:

پیام مازند - با هدف تسهیل تردد و تقویت پیوندهای اقتصادی، طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر استان هرمزگان رسماً آغاز به کار کرد؛ اقدامی که امام جمعه اهل‌سنت کیش آن را گامی مؤثر در جهت رفع یکی از مهم‌ترین و دیرینه‌ترین مطالبات مردم و فعالان اقتصادی منطقه دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل‌سنت کیش، در آیین آغاز این طرح که روز 7 تیرماه با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن استقبال از این تحول، به بازگشت فرودگاه بین‌المللی کیش به چرخه عادی پروازها نیز اشاره کرد.
وی این تحولات همزمان در دو حوزه حمل‌ونقل زمینی و هوایی را نویدبخش روزهایی روشن‌تر برای اقتصاد جزیره و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانست.
ایشان با قدردانی از تلاش‌های محمد کبیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در زمینه عادی‌سازی شرایط پروازی تأکید کرد: بازگشایی کامل فرودگاه کیش و از سرگیری پروازها، به معنای بازگشت رونق به اقتصاد جزیره است و هر پرواز جدید، زمینه‌ساز افزایش امید و شکوفایی کسب‌وکارها در کیش خواهد بود.
شیخ یعقوب شمس با تمرکز بر موضوع اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان، این اقدام را نتیجه پیگیری‌های مستمر در سال‌های گذشته دانست.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، یکی از مطالبه‌های منطقی و برخاسته از نیاز واقعی مردم، فعالان اقتصادی و ساکنان جزیره بود که طی سال‌های گذشته بارها در نشست‌ها و تریبون‌های مختلف مطرح شده بود.
وی با تأکید بر پیوندهای عمیق اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی میان جزیره کیش و استان هرمزگان افزود: فراهم شدن امکان تردد آزادانه در سطح استان، ضمن برطرف کردن محدودیت‌های موجود، موجب تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، افزایش تعاملات تجاری و تقویت ارتباطات میان جزیره و سرزمین اصلی خواهد شد.
امام جمعه اهل‌سنت کیش همچنین از همکاری استاندار هرمزگان، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تمامی دستگاه‌های اجرایی که با نگاه توسعه‌محور و همدلی برای تحقق این خواسته گام برداشتند، قدردانی کرد و این اقدام را نماد ثمربخش صبوری مردم و پیگیری‌های مستمر مسئولان دانست.
وی در پایان تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند آغازگر مسیرهای جدیدی برای تسهیل زندگی و فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد باشد و نشان می‌دهد که با همکاری مشترک، می‌توان مطالبات مردم را به واقعیت تبدیل کرد.


نظرات شما