پیام مازند

آخرين مطالب

معاون شهردار تهران:

اتوبوس‌های باکیفیت جدید از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند/ اورهال 1400 دستگاه اتوبوس؛ امسال شهرداری تهران

اتوبوس‌های باکیفیت جدید از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند/ اورهال 1400 دستگاه اتوبوس؛ امسال
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره راه‌های تأمین اتوبوس و همچنین تأمین منابع مالی برای اورهال و خرید اتوبوس‌های جدید توضیحاتی ارائه کرد.

سید مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با شهر ، ضمن اشاره به پیگیری چند پروژه به صورت همزمان به منظور بهبود شرابط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، بیان کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که موثرترین روش برای جبران عقب ماندگی‌ها در حمل و نقل عمومی شهر تهران طی برنامه‌ای میان مدت، تقویت سامانه اتوبوسرانی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه خطوط مترو و تأمین واگن را جزو برنامه‌های بلند مدت مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: اثرگذاری ناوگان تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی نسبت به دیگر سامانه‌ها کمتر است. بنابراین باتوجه به بحرانی بودن وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، روی بهبود وضعیت اتوبوسرانی تمرکز شده ایم.
شفیعی با بیان اینکه معاونت از چند مسیر درحال پیگیری افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی‌ است، افزود: بعضی رسانه‌ها وارد این موضوع شدند که چرا شهرداری باب ورود اتوبوس کارکرده اروپایی به پایتخت را بازکرده است. باید از زیر سنگ هم که شده برای شهروندان اتوبوس خریداری کرد. اتوبوس‌های موجود بسیار فرسوده هستند؛ به نحوی که با وصله و پینه و هزینه‌های بسیار بالا در تعمیر و نگهداری، ناوگان فرسوده موجود را تحت سرویس و سرپا نگه می‌داریم. 
وی با تأکید براینکه هزینه نگهداری ناوگان اتوبوسرانی از هزینه خرید اتوبوس‌های کم کارکرد بیشتر شده است، یادآور شد: یکی از مسیرهای توسعه ناوگان، همکاری با بخش خصوصی است. چندی پیش بخش خصوصی اعلام کرد که می‌تواند اتوبوس‌هایی که دارای حداقل ضوابط و استانداردهای آلایندگی از نظر کیفیت، مکانیک و آلایندگی هستند را وارد کشور کند.
معاون شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: اتوبوس‌هایی در تهران فعالیت می‌کنند که 16 سال سن دارند. همچنین تقریباً 95 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده و از رده خارج است؛ بنابراین باتوجه به شرایط موجود دیگر نباید نگران این باشیم که اتوبوس چهار سال کارکرده و تولید یک کشور توسعه یافته و با کیفیت بالا، وارد ناوگان شود. 
شفیعی ضمن اشاره به بکارگیری همه ظرفیت‌های تولید داخل، گفت: 175 دستگاه اتوبوسی که از ایران خودرو دیزل تحویل گرفته شد با همه نواقص درحال فعالیت است. چند هفته گذشته جلسه‌ای در سازمان حمایت با موضوع اینکه چرا خرابی اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل زیاد است و از نظر اقتصادی نمی‌صرفد که مدام تعمیر شود، برگزار شد. البته این مساله فقط مختص تهران نیست و شهرهای دیگر هم این گلایه را دارند.
وی در ادامه وزارت کشور را به عنوان یکی از پرامیدترین کانال‌های شهرداری برای خرید اتوبوس معرفی کرد و افزود: وزارت کشور کمی نسبت به برنامه زمان بندی اعلام شده در ابتدای قرارداد، تأخیر دارد اما حدود 100 میلیارد تومان به عنوان بخشی از پیش پرداخت قرارداد 900 دستگاه اتوبوس، واریز شده است. همچنین عملیات تولید اتوبوس‌ها در یکی از قراردادها (قرارداد 900 دستگاه اتوبوس سهم تهران) آغاز شده است.
تحویل 500 دستگاه اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه سخنان خود، بیان کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان سال حداقل 500 دستگاه از 900 دستگاه اتوبوس با کیفیت تحویل شهرداری شود. در قراردادهای دیگری که وزارت کشور با خودروسازان داخلی منعقد کرده [سهم شهرداری تهران در تمامی آن‌ها دیده شده است] شهرداری تهران اعلام آمادگی داشته و سهم پیش پرداخت‌ این قراردادها هم آماده واریز است.
شفیعی با بیان اینکه اتوبوس‌ها به تدریج از نیمه دوم سال وارد پایخت می‌شوند، افزود: شهرداری قرارداد دیگری با بخش خصوصی دارد که قرار است 50 دستگاه اتوبوس برقی وارد معابر سطح شهر شود. این اتوبوس‌ها نیز از شهریور تحویل گرفته می‌شوند.
وی درباره چگونگی تأمین منابع برای تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها، توضیح داد: برای اورهال اتوبوس‌ها تعدادی کانال به منظور تأمین منابع (غیر از منابع نقد و غیرنقد شهرداری) نظیر تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با همکاری دولت پیش بینی شده است. برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در چند هفته گذشته، مشکلی در تضامین وجود داشت که تقریباً برطرف شده و به زودی تسهیلات دریافت می‌شود. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تعداد اتوبوس‌هایی که قرار است اورهال شوند، گفت: هدف گذاری کلی هزار و 400 دستگاه اتوبوس بود که شهردار تهران دستور داد این عدد به تعداد کل ناوگان قابل اورهال افزایش یابد. درحال حاضر 2 و 300 دستگاه اتوبوس قابل اورهال در شهر تهران وجود دارد. امسال اورهال 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس محقق نمی‌شود اما هزار و 400 دستگاه اتوبوس برای امسال پیش بینی و هدف گذاری شده است.
شفیعی در ادامه عنوان کرد: قرارداد اورهال بین شرکت واحد اتوبوسرانی و خودروسازان منعقد شده و به سرعت منابع آن پرداخت می‌شود؛ البته بخشی از اورهال مربوط به بخش خصوصی است که اعلام آمادگی کرده‌اند خودشان اورهال را انجام دهند و از بخش یارانه‌ای که ماهیانه پرداخت می‌شود، سهم آورده‌شان جبران شود.
به گفته وی؛ در مجموع سه کانال تأمین منابع مالی (شهرداری منابع نقد و غیرنقد، صندوق کارآفرینی امید و دولت، بخش خصوصی) برای اورهال اتوبوس‌ها به صورت موازی درحال پیگیری است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/263210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از بندر امیرآباد مازندران

محدودیت ترافیکی جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال

شکست تیم قندکاترین آمل در لیگ برتر فوتسال

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه مرکز مازندران

آزادسازی 18 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی مازندران

حمیدرضا فرزانه در طرفداری: تمیروف بازی به بازی پول می‌گیرد؛ پشت پرده چه خبر است که او بازی می‌کند؟

3 نفر از متخلفان قطع درختان «بنه» در خرم‌آباد دستگیر شدند

رسانه‌ها برای اصلاح تصورات غیرواقعی از درآمد نفتی و بودجه عمومی روشنگری کنند

پرونده فرار مالیاتی؛ صدر اعظم آلمان را زیر سوال برد

خانواده‌ قربانیان 11 سپتامبر پول افغان‌ها را نمی‌خواهند

آسمانی نیمه ابری و هوای خنک در راه مازندران

ترافیک در جاده کرج-چالوس

جمع آوری 500 ساعت خاطرات آزادگان مازندران

آزادی مطلق به ضرر دنیای غرب تمام شد/5 نقش فردی و اجتماعی بانوان انقلاب اسلامی

پایان هفته‌ای دیگر با محدودیت ترافیکی در جاده‌های شمال

اسامی بدهکاران بانکی بالای 100 میلیارد محرمانه شد

مازندران/ ممنوعیت تردد خودروهای آفرودی در جنگل ها و منابع طبیعی

خانواده‌ قربانیان 11 سپتامبر: پول افغان‌ها را نمی‌خواهیم

حاشیه دیدار مس سونگون و قندکاترین آمل| از حضور مدیرعامل سابق مس تا خاموشی اسکوربرد در دقایق پایانی

شرط میرکاظمی برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

ممنوعیت تردد خودروهای آفرودی در جنگل ها و منابع طبیعی در مازندران

یک شبکه تبلیغ سلفیت در شیراز متلاشی شد

فکر توسعه محصولات کشاورزی در کشور باشیم

ثبت 2228 مگاوات پیک بار مصرف برق در مازندران

امکان‌سنجی استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه حمل بار در بازار تهران

توجه به مطالبات آزادگان ضروری است

زمینه ایجاد سرویسهای متنوع پستی در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران فراهم شد

برگزاری دومین جلسه شورای روابط عمومی سازمانهای تابعه وزارت در استان مازندران

جایزه راجر ایبرت به سم مندس اهدا می‌شود/ تجلیل در تورنتو

کشف پودر‌های بدنسازی قاچاق در فریدونکنار

یکه تازی غول های خودرویی در روز افت بورس

حرمت محرم، حیات‌بخش محکوم به قصاص در شهرقدس

خانه‌دار شدن در هر استان کشور چند سال طول می‌کشد؟

جلسه مدیران روابط عمومی و مسئولین ملاقات مردمی مناطق 22 گانه

نیاز کشور به واردات برنج حدود یک میلیون تن است

حمله بی سابقه رهبری‌فرد به پرسپولیس: هزینه در این تیم پول دور ریختن است/ باقری فقط یک تماشاگر است

انجام 210 هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در غرب مازندران

آتش‌به‌جان دلار آمریکا

15 واحد صنفی متخلف در خرم‌آباد پلمب شد

8 وسیله تفریحی در شهربازی «کیو» خرم‌آباد مجوز استاندارد گرفت

طرح پانزی چیست؟ Ponzi Scheme و طرح‌های هرمی دنیای ارزدیجیتال

مرکبات مازندران به چین می‌رود

رئیس کمیسیون کشاورزی: مجلس برای خودکفایی برنج از استان‌های شمالی حمایت ویژه می‌کند

پلمب 15 واحد صنفی متخلف در خرم‌آباد

معاون استاندار : مازندران خواهان مشارکت چین در ساخت آزاد راه ساحلی است

اثر سمی سلولهای بنیادی مزانشیمی تأثیری در دریافت کننده سلول ندارد

استاندار کردستان: در انتصاب مسئولان استانی از دسته‌بندی‌های انحرافی دوری می‌کنیم

شکایت خانواده بوکسور فوت شده همدانی از فدراسیون

تقویت سرمایه‌های اجتماعی از راهبردهای رسانه‌ای کشور باشد/ نقش‌آفرینی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در توسعه منطقه‌ای و استانی/ مدیریت حرفه‌ای بر تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حاکم می‌شود

گذرنامه‌های تاریخ گذشته با مهر پلیس برای اربعین اعتبار دارند